Állásbörze

2017.04.11. 16:58

Chatbotos, adatelemző, Y generációs mindenes - Szakmák a jövőből?

Elképesztő változásokat hozott a 21. század. A technológia rohamos fejlődésével, a gazdasági és a környezeti tényezők folyamatos alakulásával olyan munkaköröket, amelyekről ma még alig hallani.

Tóth Kata

Ha felhasználói élménytervezőt, boldogságmenedzsert vagy chatbotost keresnek egy hirdetésben, szinte biztos: a 21. század egyik startupjához pályázunk. És hogy miért felel a boldogságmenedzser, vagy az Y generációs mindenes? Íme:

Boldogságmenedzser - Happiness/Mood manager
A legtöbb startupnál (nagy növekedési potenciával bíró, innovatív vállalkozásnál) alkalmaznak ilyet. Ebben a pozícióban csak azzal kell foglalkozni, hogy a cégnél mindenki jól érezze magát. A speciális HR-es munkája nem csak abban merül ki, hogy évente kétszer megszervezi a csapatépítő tréningeket. Van, ahol olyannyira foglalkoznak a „jóltartással", hogy a mood menedzser egyenesen azt üzeni a dolgozóknak: „Ne menj haza, itt mindened megvan, rendelünk neked vacsorát, megágyazunk, csak dolgozz tovább." Egyelőre nincs Mood Manager képzés vagy szak. Az ilyen pozíciókra igazi energiabombákat keresnek, akik mindig tudnak mosolyogni és kreatívan állnak a problémákhoz.

Felhasználói élménytervező – User Experience
Ő az, aki egy - a vezetőknek és a marketingeseknek már nagyon tetsző - honlap indulása előtt elmondja, miért nem fog hatékonyan működni. Ő elemzi a weboldalt vagy az online áruházat, és megmondja, hol legyen a menüsor, mi legyen az elnevezése a pontoknak. Mindezt egy fókuszcsoporttal is megvizsgálja, hogy az is kiderüljön a „vásárlás" gomb kék vagy zöld legyen. Reklám- és médiaügynökségeknek nélkülözhetetlen, de egy forgalmasabb webshop üzemeltetésénél is érdemes alkalmazni uexeket. A feladatkör komplex embert kíván. Marketinges tapasztalat, üzleti érzék és programozói tudás is szükséges hozzá.

Adatelemző
Talán az egyik legfontosabb pozíció a mai vállalkozások számára. A vevők online viselkedése mindent elárul a kereskedők számára, már csak ki kell őket szolgálni. A nagy adathalmazt azonban valakinek rendszereznie kell, ezért van szükség adatelemzőre. Ám nem csak a kereskedőknek fontos ez a pozíció: egy gyártó cégnél meg tudja jósolni, melyik gép fog meghibásodni. Az adott iparág ismerete szükséges a pozíció betöltéséhez, de ezt akár menet közben is meg lehet tanulni.

Chatbotos
Ha éreztétek már úgy, hogy egy meglátogatott honlap felugró ablaka valóban megszólított titeket és releváns válaszokat adott a feltett kérdéseitekre szinte azonnal, akkor jól dolgozott a chatbotos. (A bot a robot szó rövidített verziója.  A chat bot pedig az üzenetküldő platformokon futó szoftvert jelenti, amivel általában beszélgetni lehet.) Ő az, aki az emberi interakciókat modellezi, hogy Te meg se érezd: percek óta egy robottal beszélgetsz. Ez egy nagyon új, folyamatosan változó terület, mely egy analitikus gondolkodással és némi fejlesztői háttérrel bíró nyelvész számára ideális lehet. A vevőkkel való kapcsolattartást teszi gördülékennyé.

Community Manager
Sales és ami mögötte van. Egy cég community menedzsere mindenre figyel, kapcsolati hálót épít, folyamatosan ismerkedik és a háttérből irányítja a vállalat dolgait. Ha kell eladja a terméket, ha kell befektetőt keres a cégének, valahol az ügyvezető és a sales keveréke. Kicsit a társaság bohóca, de gyorsan és önállóan tud döntéseket hozni.

Growth Hacker
Ő a kispénzű, nagy potenciállal bíró vállalkozások marketingese. Csodát kell művelnie, de mindezt low budgetből – alacsony költségvetésből. Ismeri a képviselt brand (márka) értékét és érti a célközönséget. Az online világ minden területén profi.

Social Influencer
Még most is divat, hogy a cégek leszerződtetnek egy híres színésznőt vagy celebet, hogy a márkájuk arca legyen. Tulajdonképpen ilyen a Social Influencer is, csak itt a felület nem a tévé, hanem az Instagram vagy éppen a Youtube. Olyan megmondóember, akire hallgat a saját közössége és kikezdhetetlen.

Innovációs menedzser
Nagyvállalatok alkalmaznak ilyen embereket, de éppen a méretükből adódóan nem tudnak elég hatékonyan működni. Az innovációs menedzser nem jós, nem feltétlenül kell a jövőbe látnia, néha csak válságmenedzserként elmondja a vezetőknek, hogy a szervezet miért nem működik jól és hogyan kellene változtatni rajta.

Y generációs mindenes
Ez a bónusz pozíció, ugyanis az y generáció tagjai sokszor azt érzik, hogy nem férnek be sehova, nem tudnak egy konkrét munkakört ellátni, nem tudnak egyetlen feladatra koncentrálni sokáig és nem értik, miért nem tudnak beilleszkedni egyetlen cégbe sem. Ezeket egy cégvezető hibaként is elkönyvelheti, viszont kicsit szabadabb munkakörrel előjönnek a generáció értékei: a gyors reakció és problémamegoldás, döntésképesség, kritikus gondolkodás a szabálykövetés helyett. Egy ilyen típusú munkavállaló nagy érték lehet, ha jól „használja ki" a cégvezető és nem akarja mindenképpen valamilyen skatulyába dugni.

Vas Népe Állásbörze április 19-én - Tudjon meg többet!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!