Belföld

2011.06.07. 13:24

Fogyasztóvédelem: pozitív listán az előírásokat betartó vállalkozások

Az uniós belső határok megszűnése, a személyek, az áruk szabad mozgása tette indokolja a határokon átnyúló fogyasztóvédelmet, s az Európai Fogasztói Központ létrehozását.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

Az ügyfélközpontúbb közigazgatás elvét kívánják érvényesíteni a fogyasztóvédelemben,  fogalmazta meg kedden délelőtt  Pintér  István, a Nemzeti  Fogyasztóvédelmi  Hatóság (NFH) főigazgatója a megyei kormányhivatallal és az Európai Fogyasztói Központtal közösen tartott sajtótájékoztatóján. 

Ennek fontos eleme a pozitív lista, amelyre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálat nem talál hiányosságot. A munkájukban kiemelt szerepet szánnak a prevenciónak, s külön koncentrálnak azokra a területekre, amelyek a fogyasztók széles körét érintik.

Január elsejétől az NFH szervezetében működik az Európai Fogyasztói Központ (EFK), amelynek elsődleges  feladata átnyúló fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való közreműködés. Erre azért van szükség, mert a fogyasztó számára nehézséget okozhat a nyelvtudás, illetve az adott ország  jogi szabályozásának hiánya.  

Dr. Kriesch Attila központi  igazgatója elmondta, hogy a határon átnyúló fogyasztói panaszok leggyakrabban az internetes vásárlásokkal, a légiközlekedéssel, illetve mobiltelefon csengőhangok letöltésével kapcsolatban jelentkeznek.

Vas megyében 2011-ben 386 ellenőrzést hajtottak végre a megyei kormányhivatal  fogyasztóvédelmi  felügyelősége munkatársai. Ezek  40 százalékánál  találtak  kifogást, tájékoztatta az újságírókat  Szilágyi Ildikó, a felügyelőség  vezetője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!