2011.06.27. 11:55
TDM-irodát akarnak Szombathelyen: előbb regisztráció, aztán fejlesztés
Megállapodást kötött a szombathelyi önkormányzat és a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. Rövid távon a regisztráció, míg a későbbiekben a helyi turizmus összefogása, fellendítése a cél.
A szombathelyi önkormányzat az európai irányvonalakat követő, a gyakorlatban már idehaza is működő Turisztikai Desztináció Menedzsment (TDM) rendszerébe igyekszik bekapcsolni a várost és közvetlen térségét. Ennek első lépéseként március végi döntésével létrehozta a Savaria Turizmus Nonprofit Kft.-t, majd nemrég határozatot hozott arról is, hogy következő lépcsőfokként együttműködési megállapodást köt a város legfiatalabb cégével.
A manapság divatossá vált TDM-modell komplex feladatellátást takar, ugyanis a marketing és az információs tevékenység mellett foglalkozik a fejlesztések tervezésével, összefogja és harmonizálja a turisztikai szolgáltatók kínálatát, hogy a jövőben gazdaságos, fenntartható és versenyképes turizmus jöhessen létre. Természetesen most ez a legfőbb cél Szombathelyen és térségében is.
A Savaria Turizmus Nonprofit Kft. elsődleges feladata az úgynevezett TDM regisztrációs szám megszerzése, ez szükséges ugyanis ahhoz, hogy a cég végleg TDM-szervezetté váljon, és később pályázni tudjon (országos hírek szerint 2007 és 2013 között mintegy 13 milliárd forint pályázati forrás áll rendelkezésre). A regisztrációhoz pedig az együttműködési szerződésre is szükség volt. A kontraktus szerint a kft.-nek a város idén 18 milliót, a jövő évtől pedig minimum 15 millió forintot juttat.
A menedzsment-hálózat az önkéntesség alapján szerveződik, így minden, az idegenforgalomhoz kapcsolódó vállalkozás, önkormányzat, sőt civil szervezet is a résztvevője lehet. Már több helyi cég is jelezte, hogy csatlakozna a Savaria Turizmus Nonprofit Kft.-hez. Úgy tűnik tehát, a turizmusban a TDM-rendszer a jövő iránya, így aztán aki ebből kimarad, az néhány év múlva könnyen lemaradhat.