Adatvédelmi alapelvek

szerző: PLT
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A PANNON LAPOK TÁRSASÁGA KIADÓI KFT. ADATVÉDELMI ÉS ADATKEZELÉSI SZABÁLYZATA

I. A szabályzat célja

A jelen Szabályzat célja, hogy rögzítse a Pannon Lapok Társasága Kiadói Kft. (székhelye: 8200 Veszprém, Házgyári út 12., Cg. 19-09-515605, a továbbiakban: Társaság) által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket, amelyet a Társaság magára nézve kötelezőnek fogad el. A jelen Szabályzat célja, hogy a Társaság által nyújtott szolgáltatások minden területén, minden Ügyfél számára biztosítva legyen, hogy jogait tiszteletben tartsák a személyes adatainak kezelése során.

II. Az adatkezelés célja és jogalapja

2.1. Az adatkezelés célja a Társaság szolgáltatásainak biztosítása, az Ügyfelek jogainak védelme. Az Adatkezelő a megadott személyes adatokat az e pontokban írt céloktól eltérő célokra nem használhatja fel. Személyes adatok harmadik személynek vagy hatóságok számára történő kiadása törvény eltérő rendelkezése hiányában kizárólag hatósági határozat alapján, vagy az Ügyfél előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges.

2.2. Az adatkezelésre az Ügyfelek önkéntes, tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kerül sor, amely nyilatkozat tartalmazza az Ügyfelek kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy a szolgáltatások igénybevétele esetén annak megfelelő biztosítása érdekében az általuk önkéntesen megadott személyes adataik felhasználásra kerülhetnek. Az adatkezelés jogalapja az Infotv. 5.§ (1) bek. a) pontja alapján az érintett önkéntes hozzájárulása.

2.3. Adatkezelő a részére megadott személyes adatok valódiságát nem ellenőrzi. A megadott adatok valódiságáért kizárólag az azt megadó személy felel.

III. A kezelt személyes adatok köre

3.1. Az Adatkezelés során az Ügyfél önkéntes hozzájárulása alapján a Társaság az alábbi személyes adatokat kezeli a szolgáltatást igénybe vevő Ügyfelek esetében: Ügyfelek által a megrendeléskor megadott név, lakcím, anyja neve, születési hely és idő, e-mail cím, telefonszám. A megrendelés szóban is történhet, melynek során előzetes tájékoztatást követően, az Ügyfél hozzájárulása esetén a telefonbeszélgetésről hangfelvétel is készül. A telefonbeszélgetés során létrejött megállapodás később írásban is rögzítésre, illetve megerősítésre kerül.

IV. A Társaság által alkalmazott adatvédelmi irányelvek

4.1. A Társaság  gondoskodik a személyes adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását.

4.2. A szolgáltatás igénybevételéhez az Ügyfélnek szerződést (megrendelőlapot) kell aláírnia. Ha a megrendelés szóban, telefonon történik, akkor a megrendelést írásban is meg kell erősíteni. A megrendelőlap (szerződés) aláírása során az Adatkezelőhöz eljutott információkat szigorúan bizalmasan kezeli az Adatkezelő, azokat a legteljesebb körültekintéssel óvja az illetéktelenektől. Harmadik félnek való kiadásuk csakis a törvényben előírt esetekben történhet meg.

4.3. A Társaság, mint Adatkezelő vállalja, hogy a birtokába jutott adatokat az Infotv. rendelkezéseinek megfelelően kezeli, és azokat  harmadik személynek át nem adja (kivéve jogszabály, vagy hatósági döntés alapján).

4.4. A Társaság egyes esetekben – hivatalos bírósági, rendőrségi megkeresés, jogi eljárás szerzői-, vagyoni- illetve egyéb jogsértés vagy ezek alapos gyanúja miatt a Társaság érdekeinek sérelme, szolgáltatásai nyújtásának veszélyeztetése, stb. – harmadik személyek számára hozzáférhetővé teszi az érintett Ügyfelek elérhető adatait.

4.5.  Az Ügyfeleket tájékoztatni kell az adatkezelés céljáról és arról, hogy az adatokat kik fogják kezelni, illetve feldolgozni. Az adatkezelésről való tájékoztatás megtörténik azzal is, hogy jogszabály rendelkezik a már létező adatkezelésről – továbbítással vagy összekapcsolással történő adat felvételről.

4.6. Az Ügyfelek elérésére alkalmas adatait kizárólag akkor gyűjti az Adatkezelő, ha az adott szolgáltatás, akció jellege ezt nélkülözhetetlenné teszi. Ezen adatokat csakis erre, az Ügyfelek által előzetesen jóváhagyott célra használja, harmadik fél részére semmilyen körülmények között nem adja át (kivéve a jogszabály által előírt eseteket).

V. Az Adatkezelés időtartama

5.1. Az Ügyfelek által megadott személyes adatok kezelése a szolgáltatás teljesítéséig, illetve addig marad, amíg az Ügyfél nem kéri az adatok törlését. A törlés időpontja az Ügyfél törlési kérelmének beérkezésétől számított 10 munkanap. Ez esetben az adat a jelen Szabályzatban meghatározott Adatkezelőnél törlődik. Jogellenes, megtévesztő személyes adat használata esetén vagy az Ügyfél által elkövetett bűncselekmény, illetve rendszer elleni támadás esetén az Adatkezelő jogosult adatait haladéktalanul törölni, ugyanakkor – bűncselekmény gyanúja vagy polgári jogi felelősség gyanúja esetén – jogosult az adatokat a lefolytatandó eljárás időtartamára megőrizni is.

VI. Rendelkezés a személyes adatokkal

6.1. Személyes adat törlésére vagy módosítására irányuló igény teljesítését követően a korábbi (törölt) adatok már nem állíthatók helyre.

6.2. Személyes adataik kezeléséről az Ügyfelek a Társaságtól, mint Adatkezelőtől bármikor írásban, az Adatkezelő címére küldött ajánlott vagy tértivevényes-ajánlott levélben, illetve a lemondokezelok@plt.hu elektronikus címre küldött e-mailben tájékoztatást kérhetnek. A levélben küldött tájékoztatáskérést a Társaság akkor tekinti hitelesnek, ha a megküldött kérelem alapján az Ügyfél egyértelműen beazonosítható. E-mailben küldött tájékoztatás iránti kérelmet az Adatkezelő csak akkor tekint hitelesnek, ha azt az Ügyfél által a megrendelőlapon (szerződésen) megadott e-mail címéről küldik. A tájékoztatáskérés kiterjedhet az Ügyfélnek az Adatkezelő által kezelt adataira, azok forrására, az Adatkezelés céljára, jogalapjára, időtartamára, az esetleges adatfeldolgozók  nevére és címére, az Adatkezeléssel összefüggő tevékenységekre, valamint a személyes adatoknak továbbítása esetén arra, hogy kik és milyen célból kapták vagy kapják meg az Ügyfelek adatait.

6.3. Az Adatkezeléssel kapcsolatos kérdésre Adatkezelő a kézhezvételtől számított 10 munkanapon belül köteles válaszolni. E-mail esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni.

VII. Adattovábbítás lehetősége

7.1. A Társaság, mint Adatkezelő jogosult és köteles minden olyan rendelkezésére álló és általa szabályszerűen tárolt személyes adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amely adat továbbítására őt jogszabály vagy hatósági határozat kötelezi. Ilyen adattovábbítás, valamint az ebből származó következmények miatt az Adatkezelő nem tehető felelőssé.

7.2 A Társaság az Adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet.

VIII. Az Adatkezelési Szabályzat módosítása

A Társaság jelen Adatkezelési Szabályzatot – az Info tv. rendelkezéseinek figyelembevételével –  egyoldalú döntésével módosíthatja.

IX. Jogorvoslati lehetőségek

9.1. Az Ügyfél bármilyen, adatkezeléssel kapcsolatos kérdéssel, észrevétellel keresheti az Adatkezelő munkatársait is a lemondokezelok@plt.hu e-mail címen.

9.2 Az Ügyfél jogainak megsértése esetén az Infotv. 22.§-a alapján bíróság előtt gyakorolhatja, továbbá bármilyen személyes adattal kapcsolatos kérdésben fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is. (1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/C; postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.).

PLT

szerző: PLT

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...