Életmód

2017.05.22. 06:35

Mit rejt a férfiak fürdőszobája?

Habár manapság már kozmetikai termékek széles palettáját gyártják férfiak számára is, a legtöbben mégis megelégszenek az alap szépségápolási cikkekkel. Az is kiderült, hogy nem szeretnek havonta 2 ezer 500 forintnál többet fordítani ilyen célra.

Vas Népe

Tusfürdő, sampon és dezodor: ezek a magyar férfiak által leginkább használt szépségápolási termékek - derül ki egy friss, reprezentatív felméréséből. Az ezer ember bevonásával, a 18-59 éves magyarországi lakosság körében végzett kutatás szerint a férfiak kétharmada havonta 2 ezer 500 forintot vagy annál kevesebbet költ szépségápolási cikkekre, tizenhét százalékuk pedig a párjuk vagy családjuk segítségét is kikéri a választásnál.

A felmérés eredményeiből kiderült, hogy a magyarországi férfiak továbbra is a tusfürdő-sampon-dezodor szentháromságában hisznek, a havi költés tekintetében viszont nincs nagy eltérés a két nem között. A többség mindkét nem esetében 2 ezer 500 forintot vagy annál kevesebbet költ szépségápolási termékekre havonta: a nők 68 százaléka és a férfiak 66 százaléka nem megy e fölé az érték fölé. Jelentősebb eltérés a két nem között inkább abban mutatkozik, hogy a nők 29 százaléka hajlandó ennél többet fizetni a drogériákban, míg a férfiak esetében ez az arány csak 19 százalék.

Férfiak és nők között nemcsak abban mutatkozik különbség, hogy mennyit költenek ilyen célra, hanem abban is, hogy egyáltalán kiadnak-e ezért pénzt. Míg a nőknek csupán három százaléka nem vásárol szépségápolási termékeket, addig ez az arány a férfiaknál 15 százalék. Utóbbi szám összefügghet azzal is, hogy a férfiak 17 százaléka inkább megkér valakit a hozzátartozói közül, hogy válasszák ki és vegyék meg a számukra szükséges szépségápolási termékeket.

Nem mondhatjuk a magyar férfiakra, hogy piperkőcök Fotó: NRC

A kutatás a költések mellett azt is vizsgálta, hogy a férfiak milyen termékeket vásárolnak, ha a külsejük ápolásáról van szó. Mint kiderült, legfőképpen az "alapdarabokat": a megkérdezettek döntő többsége legfőképpen tusfürdőt, sampont és dezodort vásárol.

Tusfürdőt és sampont a válaszadók 82 százaléka, míg dezodort a 75 százalékuk szokott a kosarába tenni, ami arra utal, hogy az urak a konzervatívabb szemléletmódot részesítik előnyben a kozmetikumok terén. A listán a negyedik legnépszerűbb termék kimondottan férfias: borotvahabot a válaszadók 63 százaléka szokott rendszeresen használni.

Ezzel összefügghet az is, hogy habár egyre divatosabb szakállápolási készítményeket használni, a férfiak csupán három százaléka vásárol ilyeneket. A férfiak fürdőszobájában megtalálható kozmetikumok népszerűségi listájának második fele így néz ki: parfüm (40 százalék), testápo-ló (30 százalék), arckrém (13 százalék), ajakápoló (12 százalék), szakállápolók (3 százalék), egyéb termékek (7 százalék).

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!