Színpompás, finom, egészséges ételek - Így vegyük rá a családot a zöldségfogyasztásra!

2017. április 24., 07:30 szerző: Vadas Krisztina
komment
Körkép - A tavasz beköszöntével egyre több friss gyümölcsöt és zöldséget találunk a piacon. Ezek képezik az egészséges étkezés alapját, de sokan nem szeretik nyersen fogyasztani sem a zöldségeket, sem a gyümölcsöket. Mutatunk néhány receptet - ezekkel biztosan megszeretik a kertből kikerülő vitaminbombákat.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

SMOOTHIE

A turmix új generációja, a smoothie nem csak finom, hanem egészséges is. Különböző alapanyagok felhasználásával más-más módon támogathatjuk a szervezetünket: vitaminbomba, szépségturmix, de fáradtságűző kombinációi is létezik. Tavasszal a legtöbben az energiabombákat választják, erre mutatunk most egy remek receptet.

A hozzávalók: fél csészényi víz, egy filter zöldtea, egy csészényi felezett eper, két narancs, fél csészényi tej, fél pohár natúr joghurt, egy evőkanál chia mag, fél evőkanál méz. Az elkészítéséhez forraljuk fel a vizet és áztassuk bele a teafiltert. Ha szobahőmérsékletűre hűlt, öntsük a turmixgépbe a hámozott gyümölcsökkel és a többi hozzávalóval együtt. Alaposan keverjük össze és már készen is van! Jégkockával tálalva remek hűsítő lehet.

SALÁTAÖNTET

A medvehagyma a tavasz egyik jolly jokere. A legtöbben pogácsába, kiflibe sütve használják ízesítőként, pedig ennél jóval sokrétűbb a felhasználása. A salátákra remek öntet készíthető belőle a szokásos kapros vagy fokhagymás változat helyett. A recept: keverjünk össze egy teáskanál mustárt nyolc, apróra vágott medvehagymalevéllel. Sózzuk, borsozzuk, tegyünk hozzá három deciliter balzsam-ecetet és fél teáskanál mézet! Folyamatos, gyors keverés közben adjunk hozzá fél deciliter olíva- és egy deciliter növényi olajat. Közvetlenül tálalás előtt forgassuk össze a friss zöldségekkel!

SHAKE, FAGYI

Nem tudja rávenni gyermekét, hogy friss gyümölcsöket fogyasszon? Ezzel a trükkel biztosan sikere lesz! Készítsen belőlük házi fagyit vagy shake-et - így nemcsak örömet szerez, hanem abban is biztos lehet, hogy mindenféle adalékanyagtól mentes finomságot fogyaszt a család.

A hozzávalók: 750 gramm fagyasztott szezonális gyümölcs, 500 gramm sűrű natúr joghurt vagy görögjoghurt, pár csepp citromlé, három-négy evőkanál méz (ízlés szerint). Az elkészítéshez először pépesítsük a fagyott állapotban lévő gyümölcsöt/gyümölcsöket egy botmixerrel, majd adjunk hozzá minden további hozzávalót és jól turmixoljuk össze! Lezárható edényben tegyük fagyasztóba, félóránként keverjük át, amíg teljesen meg nem fagy! Ha kicsit lazább állagúra készítjük, akkor shake-ként pohárban, szívószállal is tálalhatjuk a családnak, vendégeknek.

Vadas Krisztina

2017. április 24., 07:30 szerző: Vadas Krisztina

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...