f1

2016.11.08. 11:37

Brawn Schumi sötét múltjáról: Monaco 2006 butaság volt!

A volt Benettonos, Ferraris, Mercedeses főnöke talán először árnyalja a németről kialakult képet

Vámosi Péter

Fotó: Scuderia Ferrari

Michael Schumacher mai napig a valaha volt legeredményesebb Forma-1-es versenyző. Hét világbajnoki címe, és 91 győzelmét jó ideig nem fogják beérni. Ennek ellenére a szakértők és a nézők között sem volt Schumi egyértelműen makulátlan. A számtalan rekord mellett bizony sötét foltok is vannak. Így nyerte rögtön az első bajnoki címét is 1994-ben, miután összeütközött Damon Hill-lel az utolsó versenyen, ahogy tette azt 1997-ben is ugyanígy Jacques Villeneuvevel.

Amikor először visszavonult 2006-ban, Monacoban történt az az eset, amikor az időmérő edzésen egyszerűen leparkolta az autóját a Rascasse kanyarban, azért hogy kiprovokálja azt a zászlójelzést, amely után az ellenfelei már nem tudnak gyors kört futni. Ross Brawn közelről ismeri Schumacher karrierjét, hiszen vele volt már a Benettonos és a Ferraris időkben is, így mindhárom esetet az adott csapat tagjaként élhette meg. A BBC Radio 5 beszélgetett az egykori technikai igazgatóval: "Ezeket az eseteket részletesen még nem beszéltük át sose valójában. Nem tudom megvédeni őket, és azt hiszem, hogy Michael sem tudná védeni ezeket. Damonnal nehéz volt a helyzet, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy szándékos volt. A Villeneuve affér egyértelműen egy szégyenfolt, a monacoi akciója viszont butaság volt, és ezt ő is tudja. Túl intenzíven reagálta le ezen eseteket."

Schumacher a mai napig azt adja elő, hogy Monaco, az "baleset" volt. Mark Webber azonban a biográfiájában azt állítja, hogy négyszemközt elmondta neki, hogy ezen akciója bizony szándákos volt. Brawn is biztos benne, hogy ezen kérdéses manőverben Schumi esetében nem beszélhetünk vezetői hibáról. A 61 éves szakember azonban nem akar ítélkezni egykori védence felett: "Nem akarom ezen akciókat megvédeni, de azt gondolom, hogy mindent érdemes annak a függvényében vizsgálni, hogy mit ért el. Nincs gondom ezzel, meg tudok birkózni ilyen dolgokkal. Ezek csak kis eltérések, egy nagy képben."

Tehát Brawn a Rasscass-gate és hasonlók ellenére is a legnagyobb tisztelettel viseltetik Schumacher iránt. "Egy nagyon tehetséges versenyző volt. Ami megkülönböztette őt a többi nagyon tehetséges versenyzőtől, az az intelligenciája, és a sport iránti alázata volt. A pilóták fitnesz felkészültségét is egy teljesen új szintre emelte. Ráadásul Schumacher "szeretett" felépíteni egy csapatot, ez mindig nagyon motiválta. Ezek azok a dolgok, amitől ő különleges."

2010 és 2012 a Mercedesnél harmadszor is együtt dolgoztak. Ezután a 91-szeres futamgyőztes végleg befejezte a Forma-1-es pályafutását. Brawn egy évvel később ment "nyugdíjba". Ők ketten egyike a legzseniálisabb mérnök-versenyző duónak, a sport történelmében.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!