f1

2015.05.05. 09:45

A Lotus rendbejött anyagilag

Matthew Carter, a Lotus vezérigazgatója szerint csapata többé-kevésbé stabilizálta magát, egy évvel az után, hogy drasztikus költségcsökkentést kellett bevezetniük.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Lotus F1 Team

2013-ban az enstone-i csapat 64 millió font veszteséggel zárta az évet, amely komoly kétségeket támasztott a Lotus jövőjét illetően. Carter feladata, aki tavaly januárban érkezett a csapathoz, a költségek és a személyzet csökkentése volt. Az AUTOSPORT értesülései szerint a Lotus bruttó nyereséggel zárja a 2014-es évet, a forgalom pedig a harmadára nőtt. Összességében az adózás és a kivételes költségek (mint például a Renault-nak fizetendő szerződésfelbontási díj) után nettóban mindössze 6 millió font lesz az éves veszteség, amely pozitív jelnek számít, és a Lotus közel került hozzá, hogy ismét nyereséges üzletté váljon.

„Amikor megérkeztem, hatalmas veszteségek voltak minden téren” – nyilatkozta Carter. „Elég keménykezűen kellett bánnom a költségekkel, létszámcsökkentésre volt szükség, valamint mindenhol megpróbáltunk a legtöbbet spórolni; a végén pedig kifizetődött. Reméljük, hogy hamarosan nullába kerülünk, habár még vannak kisebb-nagyobb huzavonák a KPMG-vel, de valószínűleg a nulla közelében fogjuk zárni az évet.”

Carter saját bevallása szerint kicsit túlzottan is komolyan vette a leépítést, és túl sok embert bocsátott el, amely megérződött a Lotus pocsék 2014-es évén is. A javító lépéseknek köszönhetően már érződik a fejlődés, ami nem csak az új Mercedes-motornak a számlájára írható.

„Valójában azt hiszem, túl messzire mentünk tavaly, és túl sok mindenkit rúgtunk ki” – vallotta be Carter. „Így utólag visszatekintve nem volt jó döntés, kicsit kevés emberünk maradt a versenycsapatnál, például nem volt versenyért felelős főmérnökünk. Az aerodinamikai és a design részlegen is kicsit elragadtattuk magunk, így a tél folyamán visszahelyeztünk jó néhány embert ezekre a területekre. Emellett biztosítottuk az újoncrendszerünk – amíg a Renault-val voltunk, meglehetősen jó képzési programunk volt, felhoztunk a nagycsapathoz néhány frissen képzett mérnököt. A képzési rendszerrel kicsit elcsúsztunk 2011-12-13-ban, de most visszatértünk hozzá, és például nagyon jó aerodinamikai mérnököket neveltünk. Az én szemszögemből nézve, ezek az emberek nem kerülnek annyiba, mint a már elismert szakemberek; így ez egyben megoldja az emberhiányt és csökkenti a költségeket is.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!