f1

2015.08.03. 09:52

Ezek a legnépszerűbb F1-es márkák a rajongók körében

A Marlboro a dohányreklám tilalma ellenére is népszerű az F1-ben

Tajthi Andrea

Fotók: Varga András

A Red Bull energiaital a legerősebb márka a Forma-1-es rajongók körében. Ez derült ki a GPDA és a Motorsport.com rajongói kérdőívéből.

A kérdőívet több, mint 130 000 rajongó töltötte ki, 194 országból, és a kitöltők közel fele sorolta a Red Bullt azon öt F1-es szponzor közé, melyekre leginkább asszociálnak az f1 kapcsán.

Noha talán nem olyan meglepő ez, hiszen az energiaitalosoknak két csapatuk is van a Forma-1-ben, ebből az egyik pedig konkrétan az energiaital márka nevén is fut.

"Elsősorban ez az oka, hogy a Red Bull jelen van a Forma-1-ben. Hogy a figyelmet a fő termékre irányítsa, ami az energiaital." - mondta a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner a Motorsport.com-nak. "Nagyszerű látni ezt az adatot az árukapcsolásunk eredményeképp, főleg, hogy ennyire kiemelkedünk a többi jól ismert márka közül."

A leginkább Forma-1-re emlékeztető (és fordítva persze) márkanevek listáján a második és harmadik helyen a Ferrari szponzorai, a Shell és a Marlboro szerepelnek, még úgy is, hogy a Marlboro közvetlenül már nem szerepelhet az autókon, köszönhetően a dohényreklámok betiltásának.

A Martini is jól járt a Williams csapattal, hiszen a lista negyedik helyén szerepel, tehát a legmeghatározóbb alkoholos-ital szponzorként tarták számon a rajongók.

"Nagyszerű látni, hogy egy szponzor, mely épp csak visszatért ebbe a sportba, másfél év alatt ilyen meghatározó lett." - mondta a Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams. "Szerintem ez egyértelműen azt mutatja, hogy a Williams Martini Racing valamit jól csinál."

A kérdőív eredményéből az is megállapítható, hogy a komoly F1-es múlttal, és érzelmi töltettel bíró márkák továbbra is komoly jelentőséggel bírnak a rajongók számára.

"Biztos vagyok benne, hogy ez az eredmény nagyban köszönhető a Martini erőteljes jelenlétének a motorsportban. De a Williamsszel összekötve ez a történet 2013-ban indult, ebben a formában ez egy új brand, és nem volt egyszerű nekiindulni, de az embereket meggyőzte. Kedvelnek minket és ez nagyszerű."

A kérdőívben a rajongók összesen mintegy 100 márkát említettek, íme a top 10-es lista, az eredeti kérdéssel:

Nevezd meg azt az öt márkát, mely először eszedbe jut, F1-es futam, csapat, vagy versenyző szponzoraként!

1 Red Bull 46%
2 Shell 27%
3 Marlboro 24%
4= Martini 22%
4= Petronas 22%
6 Santander 20%
7 Pirelli 14%
8= Ferrari 13%
8= Mercedes-Benz 13%
10 Rolex 11%

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!