f1

2016.05.28. 16:32

F1: 2017 a Halo-rendszer éve lesz

Eldöntötték: jövőre a Ferrari fejlesztése kerül bevezetésre a Red Bull védőplexis megoldásával szemben.

Kovács Noémi

Fotó: Scuderia Ferrari

No persze a védőplexis fejlesztést sem vetik el teljesen, de az FIA technikai szakértői úgy vélték, hogy a milton-keynes-i istálló által előállított biztonsági fejlesztést késő lenne adaptálni a 2017-es szabályokhoz és a megfelelő tesztelésre sem lenne idő a döntésre kiszabott nyári határidő miatt, így annak bevezetését 2018-ra halasztja. Nagyon úgy fest a helyzet, hogy emiatt a Halo-rendszer is csak átmeneti megoldássá válik.

A Charlie Whiting által vezetett ülés egyik fő érve az volt a védőplexis megoldás ellen, hogy azt nem tesztelték olyan széles körben, mint a Ferrari Halo-rendszerét. Ennek következtében nem áll a döntéshozók rendelkezésére elegendő mennyiségű információ ahhoz, hogy a Red Bull mind a paddockban, mind a rajongók körében népszerűbbnek bizonyult fejlesztését már 2017-ben bevezethessék.

A megállapodás alapján a jövő évet arra szánják, hogy a védőplexit teljes körűen teszteljék, és így 2018-ban bevezethessék. Addig is, a Halo-rendszer egy FIA által módosított változatát fogja használni a mezőny. A módosítás során változott a szerkezet anyaga, acélból titán ötvözetre és a rögzítést is nagyobb rugalmasságot biztosítva oldják meg.

Ezt az úgynevezett B-verziót már az azerbajdzsáni versenyhétvégét követő napokban töréstesztnek vetik alá, míg használatát a Brit Nagydíjat követően iktathatják szabályba. A döntéshozatalra a csapatok nyomásának engedve kerül sor még július elején, akik a jövő évi tervezéseket figyelembe véve azt szerették volna, ha legkésőbb július elsejéig pont kerül az ügy végére.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!