Visszatér a jövőbe(n) a DeLorean!

2016. január 28., 20:50 szerző: Bakay Botond
komment
Biztosan a téridő-kontinuum változása miatt történik ez a nagyjából másfél éves csúszás 2015 októberéhez képest, ám az ikonikus autót 2017-ben újra elkezdik gyártani.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Motorsport Csatorna

Évek óta szó van arról, hogy a DMC-12-t, vagy bármilyen modernizált DeLoreant rá kéne szabadítani az aktuális évezredre is, de az eddigi próbálkozások „legkézzelfoghatóbb” eredménye az lett, hogy a GTA Vice City-hez készült Hill Valley modba a 2004-re szánt koncepciós rajzok alapján a programozók lemodellezték az újgenerációs fantázia DeLoreant. És bár lehetett abból is időgépet faragni, ez mégis megmaradt egy – nem is hivatalos – videojáték keretei között.

Viszont ezúttal a valóságban is rebootolják a brandet, de nem a modernizált változatot kapja meg, mint a Trabant, hanem az eredeti kinézettel lesz újra elérhető a piacon, igaz már más technikai adottságokkal.

A DeLorean egykori gyárkészletének hátrahagyott elemeiből és terveiből már 2017 elején elkezdik feléleszteni a kocsit. Bár erről 2008 óta hallani, most egy új törvény lépett életbe az USÁ-bal, amely megkönnyíti a gyártás lehetőségének folyamatát.

Eddig ugyanis a 25 évnél régebbi, hivatalosan már megszűnt kis példányszámú szériaautókat minden, a kornak megfelelő biztonsági-, és technikai paraméter betartásával lehetett csak „replikálni”, most azonban az új szabályozás kimerül csak a károsanyag-kibocsátásban, szóval csupán azt kell mai viszonyokhoz igazítani.

Ez tehát új motort eredményez a 2017-es modellekbe, azonban minden más szinte változatlan marad. Nyilván az erőforrással új felfüggesztés, erősebb fékrendszer, és nagyobb kerekek is járnak, azonban ezek nem fogják elvenni a DeLoren életérzést, sőt! A teljesítményt 300 és 400 paci közé lőtték be (a V6 marad, ám a korábbi Peugeot-Renault-Volvo motorok 130 lóerőnél nem igen tudtak többet), de az is kilátásban van, hogy néhány elektronikus „Greenpeace” darabot is összedobnak.

Az utastérben viszont aligha lesz változás, modernizálják ugyan a légkondit és pár elektronikai apróságot, de megtartják az autó analógjellegét is, modern köntösben. Azonban a felnik megváltoznak, ez lesz az egyetlen látványos különbség a klasszikus és az új modellek között, nem mintha nem lenne cég a világban, ahol ne lehetne a régi kerékborításokról replikát csináltatni. Bár az azért mégsem eredeti…

Az autó ára úgy 100 000 dollár körül lesz, eleinte havi egy, később heti egy autót terveznek elkészíteni. A jelenlegi alkatrészkészlet kb. 300 autóra elég, azonban mivel a mostani cég a név mellett mindent megvett az örökségéből, így az original tervek is náluk vannak. Feltételezhető, hogy 300 példánynál azért nagyobb lesz a kereslet, így még igen jól jöhet később.

A texasi vállalat amúgy 1997-ben vette meg a korábbi ír márkát, szóval pont 20 éve fogják birtokolni az eredeti alkatrészeket, amelyből feltámasztják az egyetemes popkultúra egyik ékkövét. Kérdés, milyen motorral?

Ha a GM-hez ragaszkodnak, akkor lehet akár Opel és Chevy is, azonban felmerült a lehetőségek között a Toyota és a Lexus neve is, amely Vissza a jövőbés kötődésük miatt amolyan duplacsavaros irónia is lehetne.

Marty pickupja ugyebár Hilux volt a filmekben, és a Lotus is szerzett már be V6-os Carmy erőforrásokat sportautóihoz. A Lexus pedig éppen fejleszti a légdeszkát, szóval az lenne csak az igazán ütőkártya, ha a DeLoreanért és a Hoverboardért is egyszerre felelnének.

Az autó kerekei, felfüggesztése és a fékjei sanszosan a Blisteintől érkeznének, de hogy első-, vagy hátsókerekes lesz a geekek kedvenc autója, az nyilván a végül kiválasztott motortól függ majd.

Sajnálatosan azonban, hogy a valóban „zöld” Mr. Fusion, az időáramkörök és a működő fluxuskondenzártor nem lesz se szériában, se extrában elérhető az autóra.

Legalábbis egyelőre…

Bakay Botond

hozzászólás
2016. január 28., 20:50 szerző: Bakay Botond

Facebook

Hozzászólások