Gazdaság

2015.07.03. 11:30

Egy hívással is javítható a hibás szja-bevallás

Nem szükséges minden esetben bemenni az adóhivatalba, egyes adóügyek intézhetők telefonon. Ilyen például a papíron benyújtott bevallás javítása is.

Vas Népe

A Nyugat-dunántúli régióban az eddig feldolgozott személyijövedelemadó-bevallások 19 százaléka hibás. A hibás bevallások jelentős részét a NAV hivatalból javítja, de még így is több ezer adózónak kell személyesen megjelennie az ügyfélszolgálaton, vagy postán elküldeni a hiánypótlást. Az erről szóló értesítő leveleket a NAV folyamatosan küldi az érintetteknek postán, illetve az elektronikus tárhelyére, amennyiben Ügyfélkapun küldték be a bevallást.

A NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerének köszönhetően azonban a papíron vagy elektronikusan beküldött bevallás javítása számos esetben elintézhető egyetlen hívással is.

A rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez egy ügyfélazonosító szám szükséges. Az azonosító számot az ügyfél vagy képviselője a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető TEL nyomtatványon – papíron vagy Ügyfélkapun beküldve – illetékmentesen kérheti. Idén először az szja-bevalláson is igényelhető volt az azonosító szám.

A telefonon intézhető ügytípusokról a NAV honlapján elérhető 33. számú információs füzet nyújt részletes tájékoztatást.

A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig várja az ügyfelek hívásait a mobilhálózatból is hívható 06-40/20-21-22-es kék számon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!