Vaol utazó

2018.07.22. 12:00

Mediterrán életérzés egy karnyújtásnyira: ez Crikvenica

Mediterrán paradicsom barátságos horvátokkal, kellemes stranddal és remek ételekkel. Ez Crikvenica, ahova olyan hamar odaérhet a vasi utazó, ha csobbanni van kedve a tengerben.

Gulyás Regina Olimpia

Fotó: Gulyás Regina Olimpia/ vaol.hu

Hiába kavicsos a part, remek szórakozás lehet az apróságoknak is

Tengeri strand pár órányi útra

A legközelebbi riviérára 4-4.5 óra alatt lehet leérni, ám számoljunk azzal is, hogy hosszasan várakozhatunk a határon, ha buszos utazást választunk. Érdemes már hajnalban elindulni. Kellemes látványt nyújt a hegyek között felkelő nap, de az is, ha a szigetek előtt a tengeren tükröződik. Az autópályán több megállóhelyet is találunk. A kávé átlagban 10 kuna, azaz 400-440 forint körül kapható itt. A toalettek használata ingyenes.

Már az utazás is élmény. Lenyűgözőek a horvát hegyek
Fotó: Gulyás Regina Olimpia/ vaol.hu

Megérkezésünk után több strand közül is választhatunk. Lepakolni és helyet foglalni minél hamarabb érdemes, ugyanis 10 órakor a legtöbb strand már roskadásig telik a helyiekkel és a turistákkal. Jellemzően apró kavicsosak, így a legjobb, ha nem hagyjuk otthon a tengeri cipőnket. Átöltözésre is van lehetőség: klasszikus strandöltözők várnak ránk. Nem hazudunk : a víz többnyire hideg. Nagyon, azonban ezt hamar meg lehet szokni. Ha nem csak pihenni vágyunk, próbáljuk ki milyen, amikor egy motorcsónak húz minket, hiszen itt erre is van lehetőség.

A víz tisztasága alacsony hőfokáért is kárpótol minket

Gasztronómia

Nem csalódunk akkor sem, ha gyorsan akarunk visszaérni a strandra némi beszerzőkörút után, ugyanis a tengerparton haladó út mentén szuveníres boltok, fagyiárusok, éttermek egyaránt találhatók. Mi a déli hőség és uv-sugárzás elöl menekültünk az egyik étterembe, ahol klasszikus horvát fogások mellett rántott hús, valamint pizza is kapható. Akkor sem kell kétségbe esni, ha nem érted a nyelvüket, ugyanis a legtöbb pincér néhány szót beszél magyarul, s nyelvünkön az étlap sorai is elárulják, milyen remek fogások közül választhatunk. A gyermekekkel különösen kedvesek, volt, aki ingyen fagylaltot kapott, így spórolva 8 kunát.

A lingjét nem, szabad kihagyni
Fotó: Gulyás Regina Olimpia/ vaol.hu

Az ételek ára is valamivel magasabb, mint nálunk. Helyi fogások viszont szinte azonos árban vannak magyarországi másolatukkal. 75 kunáért kaphatunk tintahalat krumplival, mártogatóssal és citromszelettel. Csevapot krumplival és ajvárral 60 kuna körül vehetünk. Előbbit a mediterrán konyha szerelmeseinek, utóbbit a biztonsági játékosoknak ajánljuk.

A csevapot azoknak ajánljuk, akik ódzkodnak a tengeri herkentyűktől

Valami helyivel öblítené le a finom fogásokat? A radler és a Cockta kiváló választás. Előbbit nem kell bemutatni, utóbbi azonban újdonság lehet a magyarok számára. Gyógynövényekkel készült édes ital, melyet sokan a kolával kevernek külleme miatt.

A kedvenc horvát italunk a Cockta
Fotó: Gulyás Regina Olimpia/ vaol.hu

A vélemények abszolút szélsőségesek- vagy nagyon szeretik vagy nagyon nem. A boltok kínálatából befutó lehet a mentás-grapefruitos sör is. Ha mégis különlegességekkel próbálkoznánk, travaricát és Jamnica vizet vigyünk magunkkal haza – utóbbi enyhén sós buborékos víz, előbbi pálinka némi gyógynövénnyel.

Kirándulás helyben és a közelben

Remek kirándulási lehetőségeket biztosít a környék. Ott van mindjárt az arany sziget, Krk a maga homokos strandjaival, melyre hajóval is átjuthatunk Crikvenicából. Négyórás hajókázással már több helyre elvisznek minket: homokos partok Selcén, kirándulások a Krk-en.

Látványos épületek tárulnak elénk,ha a belvárosban sétálunk, közöttük a Kastel is. Itt keletkezett a város.
Fotó: Gulyás Regina Olimpia/ vaol.hu

Helyben maradva a város keletkezésének helyét érdemes megtekinteni. A tengerbe ömlő folyó partján állt egy templom, mely ma már a Kastel szálló része. Impozáns épületként magasodik a parton. Innen már nincs is olyan messze a helyi piac.

Aprócska piac és hatalmas Konzum áruház vár ránk a központban

Hatalmas Konzum áruházat és néhány árust találunk itt. Ha csak emiatt sétálnánk el odáig, ne tegyük. Az árak évekkel ezelőtt itt még jóval kedvezőbben, ma azonban ez már nem igaz. Ki ne hagyjuk a remek lehetőséget: a kikötőnél selfiepont található: szív alakú keretbe foglalhatjuk magunkat egy kép erejéig.

Szomorúan távoztunk: túl hamar vége lett a jónak
Fotó: Gulyás Regina Olimpia/ vaol.hu

Hamar érkezünk el az estéhez Crikvenicán. Amennyiben több napra megyünk, a délutáni kedves, kiülős helyek felé vegyük az irányt, ilyenkor ugyanis pörgős diszkókká alakulnak. Ha hazaindulunk, szippantunk egy nagyot a kellemes levegőbe, s gyönyörködjünk a hegyek között lenyugvó napban.

Tudta? Pozsonyba is nagyon egyszerűen eljuthat. ITT írtunk a közlekedésről és a látnivalókról. Ha mégis maradna Horvátországnál, próbálja ki az északi vidéket is. Olvassa el CIKKÜNKET!