2013.05.23. 15:06
Mennyibe kerül a rendelő a városnak?
Kőszeg önkormányzata 2009. augusztus 1-jétől megállapodást kötött a Vas Megyei Önkormányzattal a Kőszegi Rendelőintézet működtetéséről. Annak veszteségeit a város vállalja.
A megyei önkormányzat az akkor még kizárólagos tulajdonában lévő kórház által üzemeltette a kőszegi rendelőintézetet azzal, hogy a járóbeteg szakellátás helyben történő biztosításának ellentételezéseképpen Kőszeg önkormányzata vállalta a rendelőintézet működtetésével járó veszteségek felét.
A megyei önkormányzatok konszolidációjáról, a megyei intézmények átvételéről szóló 2011. évi törvény értelmében a kórház is állami tulajdonba került 2012. január 1-jén. Ettől az időponttól kezdve a megyei önkormányzat nem viseli a rá eső 50 százalékos arányt.
2012. január 1-jétől a magyar államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességének gyakorlására a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (a továbbiakban: GYEMSZI) jogosult, így a megállapodást velük, illetve a Vas Megyei Markusovszky Kórházzal együtt kell megkötni.
Dr. Pusztai Gergő vizsgálja Rusznyák Kittit a rendelőintézetben (Fotó: Ohr Tibor)
A megállapodás tartalma szerint a rendelőintézet működtetésével összefüggésben felmerülő veszteségek viselését 2013. január 1-jei hatállyal Kőszeg önkormányzatának 100 százalékban vállalnia kell.
A működési költségekről negyedévente elszámolás készül, amely tételesen tartalmazza a veszteségek összegét is. A teljes veszteség 2011-ben 9.4 millió forint volt, a város a tavalyi évről még nem kapott kimutatást.
Tekintettel arra, hogy Kőszeg lakosai számára nagyon fontos, hogy a szakellátás helyben elérhető legyen, valamint az "Egészségügyi alapellátás, egészségházak és járóbeteg-szakellátás fejlesztése" című pályázat benyújtásához is szükség van a szakellátás működésére, a város képviselői legutóbbi ülésükön úgy döntöttek, hogy megállapodást jóváhagyja, felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.