Ezekre érdemes figyelni, ha hőségben sportol

2017. augusztus 10., 10:10 szerző: Rákos Bianka
komment
A mozgás fontos dolog, így ha tehetjük, a hőségben se mondjunk le róla. A folyamatos edzés és a meleg azonban alaposan megviseli a szervezetet, de ha betartunk pár szabályt, akkor nem történhet komoly baj. Összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Reggel a legjobb

A kora reggeli órákban többnyire nem tetőzik a kánikula, így jobban tesszük, ha reggel 6 és 8 óra közé iktatjuk be a napi mozgást, legyen az egyszerű torna vagy futás. Az ok egyszerű: a meleg nagyon megviseli a szervezetet, így ha 35 fokban állunk neki a sportolásnak estére sokkal fáradtabbak leszünk. Fontos azonban a reggeli étkezés is, éhgyomorral semminek sem szabad nekiállni.

Víz, víz, víz

Az átlagoshoz képest 3 literrel több folyadékot vigyünk be a szervezetünkbe sportolás közben. Fontos, hogy az ital ne legyen jéghideg, azonban a cukros üdítőket, mint a kólát, a mostanában népszerű ízesített ásványvizeket jobb, ha elkerüljük. Az alkohol szigorúan tilos, hiszen vizet von el a szervezettől!

Tartson hosszú szüneteket!

Nem szabad, hogy túlzásokba essünk, hiszen a kánikulában alaposan megterhelhetjük az érrendszerünket és a szívünket. Az izzadás és a légzésben résztvevő izmok, vagyis a hőszabályozás az átlagosnál több energiát vesz el.  Ha a szabadban sportol, kerülje a tűző napot, menjen árnyékba, vagy válasszon más szabadidős tevékenységet. Az úszás például sokkal jobban esik a melegben, mint a kocogás.

Rákos Bianka

2017. augusztus 10., 10:10 szerző: Rákos Bianka

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...