Hírek

2017.05.05. 10:21

Ismét úton dolgozó munkagép is érintett volt egy balesetben - Jól van ez így?

Pénteken délelőtt az M86-os úton Hegyfalu közelében történt baleset. Egy kamion mellett a belső sávban elhaladó Lexus vezetője későn vette észre, hogy előtte az enyhén balra ívelő kanyarban egy nagyon lassan haladó munkagép mossa a belső szalagkorlátot, ezért jobbra húzta a kormányt, és érintőlegesen ütközött a mellette lévő kamionnal.

Simon István

Szerencsére személyi sérülés nem történt ebben a balesetben, nem úgy, mint két nappal korábban a 76-os úton, ahol egy út széli füvet nyíró munkagép kikerülése közben ütközött frontálisan egy személyautó és egy kamion, itt egy ember életét vesztette, egy embert pedig mentőhelikopterrel kellett kórházba szállítani, olyan súlyosan megsérült.

Fotó: Simon István

Ezekkel a típusú balesetekkel kapcsolatban felmerül bennünk a kérdés: Biztosan nappal, a legnagyobb forgalomban kell ezeket a munkákat végezni? Külföldi tapasztalataink azt mutatják, hogy a nagyobb forgalmú utakon az ilyen típusú munkákat éjjel végzik el, amikor a legkevésbé zavarják a gépek a forgalmat, nappal az alsóbb rendű utakon dolgoznak a munkagépek.

Másik észrevételünk, hogy a 76-os úton történt balesetnél az úton folyó munkát semmiféle előjelző tábla nem jelezte, csupán a munkagépen világító sárga fény hívta fel a figyelmet a veszélyre.

A mostani, M86-os úton történt balesetnél egy teherautó haladt a jobb szélső sávban, elvileg a platón lévő tábláknak kellett volna felhívni a figyelmet a balra ívelő kanyarban, a belső sávban, takarásban folyó munkavégzésre.

Ha megnézik a helyszínen készült képeinket, véleményünk szerint ez a platóra hányt táblaerdő a legkevésbé tűnik szabályszerűnek, hatásosnak pedig végképp nem mondható. A táblák fele takarva van, és maga a jármű is inkább egy táblákat szállító teherautónak tűnik, mint a forgalmat ténylegesen szabályozni kívánó valaminek. Nem beszélve arról, hogy a 110km/h-s korlátozásról hirtelen 60km/h-s korlátozás is meredek.

A fenti észrevételeinket alátámasztja az is, hogy a baleset után egy másik teherautó is érkezett és csatlakozott a konvojhoz, ez a korábbi teherautó mögött lemaradva haladt, és a hátuljára jól láthatóan egy 80km/h-s sebességkorlátozó és egy előzni tilos táblát szereltek.

Önöknek mi a véleménye ezekről a szituációkról?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!