2010.02.24. 13:42
Mennyit kell várni a szakrendelőkben?
Az Egészségbiztosítási Felügyelet a legújabb felmérésében a járóbeteg-szakellátó intézményekben zajló munkára volt kíváncsi. A betegeket leginkább érintő előjegyzési idő pontosságára is rákérdeztek.
A felügyelet szerint a betegek elégedettségérzetét jelentősen befolyásolja, hogy milyen sokáig kell a szakrendelőben várakozniuk. A különféle előjegyzési rendszerek alkalmazásával a várakozási idő csökkenthető, ez azonban csak abban az esetben érvényesül, ha a beteg által kapott időpont valóban pontos.
Az ország járóbeteg-szakrendeléseinek 92 százalékában van lehetőség telefonon keresztül időpontot kérni. Ezen felül 1,7 százalékukban telefonos előjegyzés nincs, de személyesen lehet előzetesen időpontot egyeztetni.
A szakrendeléseknek mindössze 6,4 százaléka nem rendelkezik semmilyen előjegyzési rendszerrel.
A megyében a szentgotthárdi, a vasvári, a körmendi és a két szombathelyi szakrendelőben is lehet telefonon előjegyzést kérni. A megyei adatszolgáltatók közül egyedül a Markusovszky kórház szentgotthárdi rehabilitációs osztályára nem lehet előzetesen időpontot kérni.
A felügyelet azt is vizsgálta, hogy a betegek által kapott időpontok mennyire pontosak. A körmendi és szentgotthárdi rendelőintézetben például félórás, míg a szombathelyi és a vasvári járóbeteg-szakrendeléseken negyedórás pontossággal állapítják meg az időpontokat.