Hírek

2015.11.26. 10:50

Újabb 87 kilométer az észak-dél korridorból - Már teljes a villamos vontatás a vasi megyeszékhelytől a fővárosig

Szombathely - Elkészültek a villamosítás munkálatai a Mosonszolnok-Csorna-Porpác szakaszon, így mostantól a teljes, 16-os számú vasútvonalon lehetővé vált a villamos vontatás.

A GYSEV Zrt. 2012-ben jelentette be, hogy kiépíti a villamos felsővezeték-hálózatot a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vonalszakaszon. A vasútvonal felújításának és korszerűsítésének  fő célja az volt, hogy gyors és gazdaságos vasúti kapcsolatot teremtsen Közép- és Észak-Európa, valamint az Adria térsége között, a nagyobbrészt kedvező terepviszonyokkal rendelkező Nyugat-Magyarországon keresztül. A korridor Pozsonyból indul és Csornát, Szombathelyet érintve halad tovább Zágráb, Fiume és Trieszt felé.

A kivitelezési munkálatok 2014 nyarán kezdődtek. A Porpác-Csorna szakaszon 2015 júliusában, a Csorna-Mosonszolnok szakaszon pedig szeptemberben vette fel a villamos üzemet a GYSEV Zrt.

A fejlesztésnek köszönhetően az érintett szakaszon csökkent a menetidő, a zaj és légszennyezés. A villamosítás mellett a vasútvonal valamennyi állomásán és forgalmasabb megállóhelyein 55 cm magas peronokat, korszerű térvilágítást és esőbeállókat építettek ki. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően nőtt a vonal vonzereje, ezzel is javítva a vasút versenyképességét a térség személy- és áruszállításában.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta: „Hatalmas előrelépés társaságunk életében a villamosítás. A fejlesztés eredményeként újabb szakaszon használhatjuk az új FLIRT motorvonatokat, valamint a Szombathely–Budapest InterCity közlekedésben villamos mozdonyokkal válthattuk ki a dízelvontatást a vasi megyeszékhely és Csorna között. Ami szintén lényeges: villamos vontatójárműveket használhatunk az áruszállításban is, jelentősen csökkentve a zaj- és környezetterhelést."

A kivitelezési munkálatokat az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium végezte el. „Az MVM OVIT-nak ez az első fővállalkozóként menedzselt nagyprojektje a vasútiparban. Azért is jelentős számunkra, mert ez az első olyan projekt Magyarországon, amely a vasúti rendszerek közötti kölcsönös átjárhatóság tanúsítványával rendelkezik. A sikeres teljesítésen túl fontos volt számunkra, hogy ezt a tanúsítást megszerezzük, mert nyilvánvalóvá teszi, hogy a hazai vasútfejlesztés megkerülhetetlen szereplőjeként a legmagasabb szakmai színvonalon dolgozunk" ‒  mondta Patay László, az MVM OVIT Zrt. vezérigazgatója.

Az ünnepélyes átadáson dr. Puskás Tivadar, Szombathely Megyei Jogú Város polgármestere megköszönte a tervezőknek és a kivitelezőknek a munkáját, és arról beszélt, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a Szombathely-Budapest utat az InterCity járatok december 13-tól 10 perccel rövidebb idő alatt teszik meg két óránként indulva, és az egyik az önkormányzat kérésére Szent Márton nevét viseli.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!