Kultúra

2010.07.06. 06:48

Elment a fémmester, Kodolányi László

A Zwingerben hétfőn megnyílt Kodolányi László kiállítása. Tervezték, hogy a megnyitón átveszi majd a Kőszeg városáért kitüntetést. A művész egy hete elhunyt, a temetése kedden 15 órakor lesz.

Merklin Tímea

Az installáció a Zwingerben is, mint májusban a Szombathelyi Képtárban - az alkotó fia, Kodolányi Sebestyén munkája. Őt is és Kodolányi László feleségét, Sándor Zsuzsát is köszöntötték ezen az ünnepen, ahol egy hete még mindenki úgy tudta, a művészt életműve elismeréseként kitüntetik. A "Kőszeg városáért" díjat az özvegy vette át.

- Kodolányi Laci az első pillanattól fogva önök közé akart tartozni, és oda is tartozott - mondta Sándor Zsuzsa. - Ha van kedvük, idejük, látogassanak el a kertünkbe, hogy meglássák, hogyan nőtt ide Laci, a szíve és a munkája.

Erwin Birnmeyer festőművész, művészettörténész, Kodolányi László barátja az életműből kiemelte az egy célhoz vezető, négy ajtóból álló ajtósort, amely őt egy esszé megírására késztette, mert európai viszonylatban is egyedinek találta ezt az elképzelést.

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

Az installáció a Zwingerben is, mint májusban a Szombathelyi Képtárban - az alkotó fia, Kodolányi Sebestyén munkája. Őt is és Kodolányi László feleségét, Sándor Zsuzsát is köszöntötték ezen az ünnepen, ahol egy hete még mindenki úgy tudta, a művészt életműve elismeréseként kitüntetik. A "Kőszeg városáért" díjat az özvegy vette át.

- Kodolányi Laci az első pillanattól fogva önök közé akart tartozni, és oda is tartozott - mondta Sándor Zsuzsa. - Ha van kedvük, idejük, látogassanak el a kertünkbe, hogy meglássák, hogyan nőtt ide Laci, a szíve és a munkája.

Erwin Birnmeyer festőművész, művészettörténész, Kodolányi László barátja az életműből kiemelte az egy célhoz vezető, négy ajtóból álló ajtósort, amely őt egy esszé megírására késztette, mert európai viszonylatban is egyedinek találta ezt az elképzelést.

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

- Kodolányi Laci az első pillanattól fogva önök közé akart tartozni, és oda is tartozott - mondta Sándor Zsuzsa. - Ha van kedvük, idejük, látogassanak el a kertünkbe, hogy meglássák, hogyan nőtt ide Laci, a szíve és a munkája.

Erwin Birnmeyer festőművész, művészettörténész, Kodolányi László barátja az életműből kiemelte az egy célhoz vezető, négy ajtóból álló ajtósort, amely őt egy esszé megírására késztette, mert európai viszonylatban is egyedinek találta ezt az elképzelést.

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

- Kodolányi Laci az első pillanattól fogva önök közé akart tartozni, és oda is tartozott - mondta Sándor Zsuzsa. - Ha van kedvük, idejük, látogassanak el a kertünkbe, hogy meglássák, hogyan nőtt ide Laci, a szíve és a munkája.

Erwin Birnmeyer festőművész, művészettörténész, Kodolányi László barátja az életműből kiemelte az egy célhoz vezető, négy ajtóból álló ajtósort, amely őt egy esszé megírására késztette, mert európai viszonylatban is egyedinek találta ezt az elképzelést.

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

Erwin Birnmeyer festőművész, művészettörténész, Kodolányi László barátja az életműből kiemelte az egy célhoz vezető, négy ajtóból álló ajtósort, amely őt egy esszé megírására késztette, mert európai viszonylatban is egyedinek találta ezt az elképzelést.

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

Erwin Birnmeyer festőművész, művészettörténész, Kodolányi László barátja az életműből kiemelte az egy célhoz vezető, négy ajtóból álló ajtósort, amely őt egy esszé megírására késztette, mert európai viszonylatban is egyedinek találta ezt az elképzelést.

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

A Zwinger kiállításán is ott van egy jelképes szakrális kapu, ami alatt át lehet menni, és ha átmegyünk, ott találjuk magunkat a magyar táj történelmében. A téma ugyanis itt nem kisebb, mint a kultúrtörténelem; gondoljunk a latin eredetű kultúra szó jelentésére, annyit tesz: földművelés. Így jutunk vissza az ars poeticához: a fémek és az ékszerek a történelem egy fontos pillanatát jelentik.

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

Elment a fémesmester. De tárgyaival hozzánk beszél. Arról, ami nem múlik el. Arról, ami marad.Mind azt keressük, a megfoghatatlant, amiből nem tudni, mi lesz: kép, ékszer szobor vagy szerelem

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!