Lóerő

2017.07.27. 15:10

Immár a 32. Magyar Nagydíjnak ad otthont a mogyoródi versenypálya

HUNGARORING Idén immár 32. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat. A Hungaroring már klasszikus versenypályának számít a versenynaptárban.

Kelemen Attila

A mogyoródi aszfaltcsíkra 1986 óta látogat el a száguldó cirkusz mezőnye. Azóta számos felújításon esett át a pálya, ám a legnagyobb volumenű fejlesztés tavaly történt, amikor is teljes egészében új aszfaltborítást kapott. Az átalakítások ősszel és jövőre folytatódnak a lelátók és a kiszolgálóépületek cseréjével, ennek ellenére idén sem maradunk újdonság nélkül: először rendezik meg itt az egyik szezonközi tesztet. Tudniillik a vasárnapi futam után - egy egynapos pihenőt követően - kedden és szerdán ismét F1-es autók köröznek majd a pályán.

Sebastian Vettel csupán egy pont előnnyel várja a hétvégi Magyar GP-t a legfőbb bajnoki riválisával, Lewis Hamiltonnal szemben. Grafika: Kelemen Attila

És ha ez még nem volna elég, ott lesz a Renault tesztcsapatában a korábbi magyar futamokon oly népszerű lengyel pilóta, Robert Kubica is. Mindezt a francia csapat a hét elején jelentette be hivatalosan. Ez kiváló alkalom arra, hogy egy 2017-es autó volánja mögött is bizonyítson a hat éve életveszélyes sérüléseket szenvedett versenyző. Akkor egy olaszországi raliversenyen vett részt, az úgynevezett Ronde di Andorán, ahol szalagkorlátba csapódva csaknem elvesztette a jobb karját. A felépülése nehézkesen haladt, ám kedden kiderül, hogy ősszel eljön-e az a pillanat, amelyre oly régóta várt: hétéves kihagyás után újra Forma-1-es versenyen vegyen részt. A magyarországi teszt lesz idén a harmadik gyakorlása.

A magyar aszfaltcsíkon ismét körözni fog Robert Kubica, aki a nagydíj utáni kétnapos teszten ül volán mögé. Fotó: Mcsatorna

A hétvégéhez és a Magyar Nagydíjhoz visszatérve elmondható, hogy ami a németeknek aggasztó, az számunkra magyaroknak kecsegtető: mivel idén nem rendeznek Német Nagydíjat, így a megszokottnál is jóval több német szurkolóra számíthatunk. A jegyeladások is azt mutatják, hogy idén népszerűbb lesz a versenyünk, mint az elmúlt években.

Ami a versenyzőket illeti, ők sosem panaszkodtak a mogyoródi katlanra: ugyan kemény és nehéz pályának tartják a Hungaroringet, ám éppen ez az, ami élvezetessé teszi számukra a versenyzést. Nem egy esetben Monacóhoz hasonlítják: pihenni szinte lehetetlen verseny közben, és a pálya szélessége itt is szűkebbnek mondható. Így nem csoda, hogy nehéz rajta előzni. Éppen ezért a rajtrácsot eldöntő szombati időmérő edzés felértékelődik.

A Magyar Nagydíj hétvégi menetrendje:
Péntek, 10.00: első szabadedzés, 14.00: második szabadedzés. Szombat, 11.00: harmadik szabad-edzés, 14.00: időmérő edzés. Vasárnap, 14.00: a verseny rajtja.

MÁR TÉNY: 2018-TÓL JÖN A GLÓRIA

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten hivatalossá tette, hogy a csapatoknak 2018-tól - a pilóták fejét védő - glóriát kell szerelniük az autóikra. Mindez nemcsak megosztja a versenyzők és a szurkolók véleményét az autók „elcsúfításáról”, de a mérnökök dolgát is megnehezíti aerodinamikai szempontból: a pluszsúly (nagyjából 7 kilogramm) okoz számukra fejtörést az autók tervezésekor.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!