Lóerő

2015.01.20. 17:01

A jövő szupergépei

A Lockheed Martin által kifejlesztett nyolcvanfős utasszállító 2,5 óra alatt teszi meg az Amerika keleti és nyugati partvidéke közti távot.

Németh András

Úgy alakítják ki a gépet, hogy megelőzzék a hangrobbanást. Ennek érdekében az egyik hajtómű a repülő tetején lesz, a másik kettő pedig a szárnyak alatt. Az N+2 projekthez a General Electric és a Rolls-Royce szállítja a jó hatásfokú és csökkentett zajkibocsátású hajtóműveket.

Nem lenne praktikus teljesen megszüntetni a zajt, de megfelelő időzítéssel megoldható, hogy egy nagy durranás helyett sok kisebb legyen - mondta Michael Buonanno, a NASA N+2 programját vezető menedzser. Így a hangrobbanás olyan lesz, mint néhány távoli puffanás, és nem mint egy éles, fülfájdító reccsenés. Buonanno szerint körülbelül 2025-re készülnek el a repülővel.

Még egy ilyen szupergép készül, az Aerion AS2 üzleti sugárhajtású repülő, ami közel kétezer kilométer/órás sebességgel fog száguldozni. Ez várhatóan 2019-ben fog debütálni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!