Lóerő

2014.11.26. 10:15

A név kötelez: Michelin Alpin 5 (x)

A Michelin Alpin 4 nyugodtan mondhatjuk, hogy a Michelin messze legjobb gumikeveréke volt az elmúlt években. Idén azonban megérkezett az Alpin 5-ös, amely egy raklapnyi újítást hozott magával, de az előd még sokáig tartani fogja magát.

A Michelin neve, és a franciákat fémjelző gumiember még azoknak is ismerős lehet, akik életükben nem ültek még autóban se. A híres gumigyár sok-sok éven keresztül szinte az összes ismert autó-motorverseny sorozatban ott volt minimum szponzorként, de szinte bárhol találkozhattunk a nevükkel.

Még az autósport elit kategóriában is megfordultak. Legutóbb 2001 és 2006 között, amikor is nyomasztó fölényben voltak a Brigestone-nal szemben. 2005-ben az istállók ¾-e Michelin abroncsokon versenyzett.

Még ennél is több időt töltött el a gumigyár a MotoGP-ben, ahonnan több évtized után, számos világbajnoki cím után, 2008-ban szálltak ki.

Az Alpin névre mindenki felkapja a fejét

Az Alpin 5 nincsen egyszerű helyzetben, hiszen a gyárnál azt várják, hogy a következő években megismételje az Alpin 4 sikereit. Viszont ez nem lesz egyszerű, mert a 4-es számot viselő modell sorra nyerte a különféle nemzetközi téli gumi teszteket. Ami még fontosabb, hogy a Michelin téli gumija a gumiwebshop tapasztalatai alapján a vásárlók körében is hihetetlenül népszerű volt. Ezzel összecseng azaz információ is, mely szerint a vállalat idén még nem vonja ki a forgalomból, hanem majd csak jövőre állnak le teljesen a gyártással.

Ám ahhoz, hogy ezt meg lehessen tenni, egy új trónkövetelőre volt szükség. Ezért a Michelinnél nem is bízták a véletlenre. Összesen 6,600 alkalmazottjuk dolgozott azon, hogy az általuk felállított magas mércét meg tudják ugrani. Nos megtudták.

Az 5-ös modell méltó az Alpin sorozat hírnevéhez

Amikor az ember rápillant az új garnitúrára, azonnal észreveszi, hogy az Alpin 5-ös V-barázdái jóval hegyesebbek a négyeséhez képest. Ezt a technológiai megoldást a franciák a nagyon hangzatos Michelin Stabilgrip fantázianév mögé bújtatták, amely nagyjából annyit tesz, hogy stabil tapadás. Ráadásul az új fejlesztést több blokk (+12%), több lamella (+16%), és nagyobb csatornázottsági arány (+17%) jellemzi.

Ilyen markáns változtatások nem maradhatnak eredmény nélkül. A Michelin Alpin 5 nedves felületen 5%-kal, hóban 3%-kal jobb teljesítményre képes az Alpin 4-nél. Valamint precízebben kormányozható a 3D lamellák és az általuk egymásba záródó futóblokkok révén.

A Michelin különös figyelmet fordított arra, hogy a gumikeverék alacsony hőmérsékleten is megtartsa kiváló tulajdonságait. Az úgynevezett Helio Compound 4G gumikeverékbe napraforgó olajat kevertek, amely alacsony hőmérsékleten is optimalizálja az abroncs teljesítményét. Ezzel pedig egy csapásra a konkurencia elé ugrottak, mert több prémiummárka modelljének meggyűlik a baja azzal, ha az időjárás igazán zorddá, keménnyé válik.

Nem is lehet kérdés, hogy a Michelin Alpin 5 már idén is a tél slágere lesz azok között, akik téli gumivásárláson törik a fejüket. A gumiwebshop.hu hozzáértő munkatársai bátran ajánlják a Michelin legújabb téli gumiját, mert az a várakozásoknak megfelelően még magasabbra tette a mércét, és a legmagasabb elvárásoknak is megfelel. Már csak egy kérdés maradt. A versenytársaknak, akik szintén nem tétlenkednek, milyen válaszuk lesz erre?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!