Lóerő

2015.06.25. 06:19

Hány éve is történt?

183 éve, 1832-ben megjelenik Pesten az első társaskocsi, az omnibusz elődje.

143 éve, 1872-ben kezdődött a budapesti Margit-híd építése.

115 éve, 1900-ban felszállt az első Zeppelin-hajó. A hidrogénnel működő, merev léghajónak sikerült 400 méter magasra emelkedni. 17 perc múlva mégis eltörött a magassági kormány, behorpad a burok és a léghajó egy tóba zuhan. A benn ülők nem sérülnek meg. A 128 méter hosszú merev léghajót két 16 lóerős Daimler-motor hajtotta meg. A kudarc ellenére a 62 éves Zeppelin gróf nem adta fel a további próbálkozást. Öt évvel később, új léghajóval újra kísérletet tett.

97 éve, 1918-ban megindult az első légipostajárat Budapest és Bécs között.

46 éve, 1969-ben a BKV krónikus munkaerőhiánya miatt 1969-ben bevezették a kalauz nélküli (KN) közlekedést. A járműveken 13 ezer 500 jegykezelő készüléket helyeztek el.

46 éve, 1969-ben szabályozták a közületi gépkocsik tartását.

40 éve, 1975-ben átadták az első magyar autópályát. Az 1960-as évek második felétől jelentősen megnőtt a Budapest-Balaton közötti autóforgalom. Az 1930-as években megépült balatoni műút már nem bírta el a nagy forgalmat. Az első magyar autópálya, az M7-es több szakaszban épült meg. 1970-től a félig elkészült M7-es autópálya két forgalmi sávos autóútként már üzemelt. A hétvégi torlódások megszüntetésére 1972 nyarán új forgalmi rendet vezettek be. A nyári vasárnapokon 14-24 óra között az M7-es autópályán mindkét forgalmi sávban csak Budapest felé lehetett közlekedni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!