Hétvégén rajtol a száguldó cirkusz

2017. március 24., 10:00 forrás: Amber PR
komment
A hétvégén Ausztráliában rajtol a 2017-es, húszállomásos Forma-1-es versenyszezon. Sok-sok újdonsággal, új autókkal indul majd - 40 év óta először Bernie Ecclestone nélkül - a világbajnoki versenysorozat.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A Forma-1 tulajdonosváltásával feltételezhető volt, hogy egyéb történések is lesznek majd a királykategória háza táján, de az mindenkit meglepetésként ért január végén, hogy Bernie Ecclestone-nak, az F1 teljhatalmú urának 40 év után útilaput kötöttek a talpára. A Liberty Mediától az amerikai Chase Carey vette át Ecclestone helyét, aki tiszteletbeli elnök maradhat, de elismerte, hogy nem igazán tudja, hogy ez mit takar. Carey lett a vezérigazgató, s a munkáját segíti a "nyugdíjból" visszatérő Ross Brawn mint ügyvezető igazgató, aki a sportszakmai kérdésekkel foglalkozik, és az ESPN csatornától Sean Bratches, aki a médiamegjelenésekért felel. Ezentúl tehát három ember fogja végezni, amit Ecclestone egy személyben vitt.

Bernie Ecclestone a versenysorozat teljhatalmú ura negyven év után távozott a Forma-1 éléről

TESZT BARCELONÁBAN

A Forma-1-es csapatok február végén és március elején két közös tesztet hajtottak végre a napsütötte Barcelonában. Az borítékolható volt, hogy ezúttal komoly tesztelés folyik majd, s az itteni eredmények alapján előre látható lesz, hogy melyik csapat milyen munkát végzett az új autóján. Ez alapján elmondható, hogy a turbó-hibrid korszak Mercedes-dominanciája folytatódik idén is. Valtteri Bottas
valószínűleg másodhegedűs lesz, s hozzásegíti Lewis Hamiltont negyedik világbajnoki címéhez. A Mercedes dolga nem lesz azért olyan könnyű, hiszen a Ferrari és a Red Bull az uralom megtörésére hajt.

A Ferrari szemmel láthatólag megoldotta a házi feladatot. Kimi Raikkönen végzett az időtáblák élén Barcelonában. Aztán következett a Mercedes, a Williams és a Red Bull. A középmezőnyben a csodaszép autóval rendelkező, és úgy tűnik, nem csak a dizájn területén jeleskedő Toro Rosso végzett. A Red Bull fiókcsapatának autója mellett érdemes a Renault-t is megemlíteni. Nico Hülkenberg a nyolcadik legjobb időt futotta, de még van hova fejleszteni, ha a középmezőny élét céloznák meg. A Honda és a
Sauber mérnökeinek még rengeteg tennivalójuk lesz a szezonnyitóig - és nagy valószínűséggel azután is.

 

RÓZSASZÍN MESEAUTÓ

A tesztelések utáni időszak egyik legnagyobb meglepetése a Force India bejelentése volt, mely szerint a BWT céggel kötött szponzori megállapodás értelmében az autó festése pinkre változik, hasonlóan a DTM-ben már megismert autókkal. Ezért a festésért egy elég jelentős összeggel (15-20 millió dollár) gazdagodik Vijay Mallya csapata. Stílszerű lett volna, ha egy ilyen színű autóba végül egy női pilótát ültettek volna, de ehelyett Sergio Pereznek és Esteban Oconnak jut a megtiszteltetés a férfias színűnek nem mondható autó vezetésére.

Ausztráliában indul a 2017-es, húszállomásos F-1-es szezon

2017 elején derült ki, hogy a Manor idén nem fog rajthoz állni, így 20 autós mezőnnyel vesz rajtot március végén a világbajnokság. Nem titok, hogy a kis csapat anyagi nehézségekkel küszködött, amelyet új szponzorok és befektetők bevonásával tudott volna rendezni. S bár érdeklődő akadt éppen elég, a tárgyalások végül megfeneklettek, s ennek a vége az lett, hogy a csapat bezárta a boltot. A három kis csapat, a HRT, a Caterham és a Manor közül ez utóbbi húzta legtovább, de mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kezdeti célkitűzését - egy olcsóbb Forma-1 létrehozása - nem sikerült megvalósítani, így a Manor is becsődölt.

 

SZÉLESEBB ABRONCSOK

A Pirelli mérnökei ezúttal sem pihenhettek a babérjaikon. Idén változnak ugyanis az autók abroncsainak méretei: az elsők 305 mm-esre, a hátsók 405 mm-esre nőnek, 10 milliméterrel az átmérő is megnő.

Mi várható ettől? Nagyobb teljesítmény, növekvő leszorítóerő, így javulnak a kör-idők. A futófelület növekedése jobb tapadást, nagyobb kanyarsebességet eredményez, ami a pilóták számára fizikailag megterhelőbb futamokat jelent.

A rajongók már tűkön ülve várták a szezont, amely pár nap múlva az Ausztrál Nagydíj hétvégéjével el is kezdődik. Addig is nézzük meg, hogy mi történt 2016-ban Ausztráliában. Egy nagyon megosztó időmérő edzést egy eseménydús verseny követett Melbourne-ben, az Ausztrál Forma-1-es Nagydíj helyszínén. Nico Rosberg a 2015-ös év végén megkezdett győzelmi sorozatát 2016 első futamán is folytatta, s így zsinórban negyedik győzelmét gyűjtötte be.

Csapattársa, a tavalyelőtti melbourne-i győztes, Lewis Hamilton a második helyen ért célba. Őt a Ferrarival versenyző Sebastian Vettel követte a harmadik helyen.

Kimi Raikkönen nagyon jól szerepelt idén az előszezoni teszteken, de vissza-visszatérő démonait le kell győznie Ausztráliában. 2013-ban felállhatott a dobogó legfelső fokára, majd 2014-ben a hetedik helyen végzett. Azonban az ezt követő években a finn mindkétszer már a verseny elején kiesett. Ha jól megszívta magát a tesztek során, akkor még akár kisebb csoda is várható tőle a hétvégén.

Az Ausztrál Nagydíj nagyon ütős nyitánya lehet az idei szezonnak. A melbourne-i egy nehéz, utcai pálya, amelynek pont emiatt nem igazán jó a tapadása. Idő kell a "felgumizásához" és a letisztulásához. Elég egyenetlen is a pálya, s az ilyenkor jellemző változékony időjárás igencsak megkavarhatja a sorrendet.

Nagy nézettség várható ezen a futamon, hiszen teljesen kiszámíthatatlan a verseny végkimenetele. Várhatóan minden szem a Mercedes és a Ferrari autóira fog szegeződni, már ha el tudjuk vonni tekintetünket a mezőnyből a pink színével kitűnő Force Indiáról.

A VERSENY ÉS A PÁLYA ADATAI

Idén a 33. Ausztrál Nagydíjat rendezik meg, amelyből ez lesz a 22. Melbourne-ben. Ausztráliában rendeztek futamot Adelaide-ben is, de 1996-ban az Albert Park lett az ausztrál verseny helyszíne. Ez a futam tradicionálisan a Forma-1-es versenyszezon nyitóversenye. Ezúttal is nyári időjárás várja a Forma-1-es cirkuszt Melbourne-ben.Az 58 körös Ausztrál Nagydíj március 26-án, helyi idő szerint 16 órakor (nálunk reggel 6-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza 5,303 km, a teljes versenytáv 307,574 km. A pályarekordot még mindig Michael Schu- macher tartja 2004-ből, ide-je 1 perc 24,125 másodperc. 2016-ban kettős Mercedes-siker született, Nico Rosberg nyert, ideje 1:48:15.565 volt. A második helyezett Lewis Hamilton lett, míg a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba.

 




2017. március 24., 10:00 forrás: Amber PR

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...