Nívós futamot rendez a vasi ring

2017. június 16., 11:00 szerző: Kelemen Attila
komment
OSTFFYASSZONYFA - A hétvégén a Pannónia-ring ad otthont a FIM Oldalkocsis Világbajnokság harmadik fordulójának. Szombaton egy 9 körös sprintversenyt, másnap pedig egy 15 körös Goldrace versenyt láthatnak a kilátogató nézők.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Le Mans, Oschersleben után a Pannónia-ringre látogat az Oldalkocsis Világbajnokság mezőnye. Immáron harmadszor döntik be motorjaikat a versenyzők az ostffyasszonyfai aszfaltcsíkon. A hétvégén nem kevesebb, mint 16 oldalkocsis páros áll rajthoz a vasi ringen. Ami tavalyhoz képest változott, az az, hogy az idei évadtól már csak hatszáz köbcentis motorokkal állhatnak rajthoz a részt-
vevők.

Talán nem ferdítünk azzal a kijelentéssel, hogy korunk egyik leglátványosabb és legegyedibb versenysorozata a Sidecar, igaz, a gyorsasági motoros világbajnoksággal való "szakítás" óta az egyik legkevésbé ismert is. Pedig a géposztály egy-idős a korábban már említett bajnoksággal, hiszen a legtöbb klasszikus kategóriához hasonlóan 1949-ben kapott világbajnoki rangot, és azóta egyetlen esztendő sem maradt oldalkocsis bajnokság nélkül.

Igaz, 1996 és 2009 között hol Világkupa, hol Szuperkupa, hol pedig egyszerűen csak "Superside"néven futott. 2010-ben viszont visszakapta a nívójának megfelelő megnevezést: Sidecar World Championship. Az 1949-es kezdet óta ez az egyetlen olyan motorsport, melyben az évek során nem volt kényszerpihenő.

Az oldalkocsis versenygépek irányítása nem egyszerű, ahhoz a beifahrer aktív közreműködésére is szükség van
Fotó: Ukclubsport

Az oldalkocsis motorok az évek során sokat változtak, 1970-től már prototípusokkal is versenyeztek, melyekben hagyományos ülő pozícióban helyezkedtek el a versenyzők és egy kormány segítségével irányították a versenygépet, mint egy autót. Ezeket a gépeket aztán jó tíz évvel később kitiltották, majd 1981-ben egy olyan szabályt hoztak, mely már megengedte a prototípusgépek versenyzését, de szigorú szabályok szerint kellett őket összerakni.

Így meghatározták, hogy a pilóta csakis térdelhet a gépben, a pedálokat száműzni kell, csakis kézzel irányíthatnak és adhatnak gázt, és úgy kell megépíteni az oldalkocsis versenygépet, hogy azt csakis a beifahrer (másodpilóta) aktív közreműködésével lehessen rendesen irányítani. Blokkjaik a legnagyobb superbike motorokból származnak, a Suzuki, a Yamaha, a Kawasaki és a BMW műhelyéből.

A motorsport szerelmeseinek egy igazi csemege lesz ez a hétvége, hiszen ekkor a Stardesign Racing motoros csapat versenyeit is megtekinthetik a kilátogató nézők. Lesz Superbike, Supersport motorok versenye is. A belépés díjtalan.

Sidecar

Szombat

8.00-8.25 Időmérő edzés 1.

11.45-12.10 Időmérő edzés 2.

16.35 Sprint futam (9 kör)


 

Vasárnap

8.00-8.25 Bemelegítő edzés

13.00 Goldrace futam (15 kör)


 

Stardesign Race

Szombat

9.00-11.40 Szabadedzés

12.30-16.30 Szabadedzés

17.25 Rennen Profil-Klasse

17.50 Rennen Semiprofi-Klasse

18.20 Sternchen-Klasse


 

Vasárnap

9.00-13.00 Szabadedzés

14.00-15.20 Szabadedzés

15.20 Rookie Race

15.50 Superbike Race

16.10 Supersoft Race

16.40 Fun Race

17.10-18.00 Szabadedzés az összes osztály számára

Kelemen Attila

2017. június 16., 11:00 szerző: Kelemen Attila

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...