Pannónia-ring: Sikersztori a vasi versenypálya

2017. május 19., 08:00 szerző: Kelemen Attila fotós: Szendi Péter, VN-archív
komment
OSTFFYASSZONYFA A hétvégén rendezték meg a Hungaroringen az idei első nagyobb szabású versenyt, a Túraautó Világbajnokság (WTCC) magyar futamát. Sokan kilátogattak a versenyekre, ám a sikerből némiképp a vasi versenypálya, a Pannónia-ring is részesült.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A WTCC Magyar Nagydíja előtt az igencsak bajnok-esélyes csapat, a Polestar Cyan Racing úgy döntött, hogy a vasi pályán készíti fel versenyautóit a nagy megmérettetésre. A főleg rajtgyakorlatokra összpontosító svéd istálló jelenléte is azt igazolja, hogy az 1996-ban épült Pannónia-ring nemcsak a régió figyelmét kelti fel, hanem a kontinens távolabb eső országait is.

A skandináv ország mellett Németország, Franciaország, de még Oroszország térképén is ott van az ostffyasszonyfai ring. A kontinens minden szegletéből érkeznek ide versenyezni, tesztelni vágyó autós, illetve motoros csapatok, alakulatok. A pálya fekvése és a határ közelsége miatt sokan jönnek Ausztriából.

A Pannónia-ring előnye, hogy a főlelátóról a pálya nyolcvan százaléka belátható Fotó: Szendi Péter, VN-archív

A pálya népszerűségéről Kiss Sándorral, a létesítmény ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

- A svéd WTCC csapat mellett a Zengő Motorsport is jelezte, hogy a magyar futam előtt pályára vinnék nálunk Auriel Panisszal a verseny-autójukat. Mindkét gárdának csak az esti órákban tudtunk szabad pályahasználatot biztosítani. Olyannyira lefoglalták már a ringet. Mi több, annyira népszerűek vagyunk, hogy már a 2021-es naptárunkat kezdtük el minap tervezni. Addig kissebb-nagyobb megszakításokkal szinte be is teltek a foglalási helyeink.

Sándortól azt is megtudtuk, hogy az időjárás a szezon kezdetét befolyásolja leginkább (április-május). Az idényt általában novemberben zárják.

A pálya 2015 óta a Sidecar világbajnokság mezőnyét is vendégül látja Fotó:  Szendi Péter, VN-archív

Leginkább motoros tesztelésre, versenyekre veszik igénybe a rendkívül biztonságos gyorsasági versenypályát. De a hazai autószövetség országos bajnokság egy-egy versenyhétvégéjének is otthonául szolgál a 4740 méteres aszfaltcsík. A motorosok körében már csak azért is közkedvelt, mivel 50-150 méteres bukózónák vannak rajta és a környezeti adottságainak köszönhetően még ennél is hosszabb kicsúszási lehetőségekkel rendelkezik; azaz a legfőbb erénye a biztonság.

Michael Schumacher első F1-es visszavonulását követően versenymotorral tesztelt itt 2008-ban Fotó: Szendi Péter, VN-archív

Valamennyi rendezvénye a nézők számára ingyenes, ám nem csak ezért populáris. Tudniillik a depók mögötti lelátóról a pálya nyolcvan százaléka belátható; így az események folyamatosan nyomon követhetők.

Auriel Panis és a boxutca a privát teszten Fotó: Szendi Péter, VN-archív

Legutóbb a Sidecar világbajnokság is felfedezte magának a vasi versenypályát: a roppant látványos oldalkocsis motorversenyeknek 2015 óta ad otthont a Pannónia-ring. Továbbá minden évben visszatér ide az Alpe Adria Road Racing. Ami pedig az autósokat illeti, a Zóna és Magyar ob mellett a Histó Cup, a KTM X-Bow és a Porsche Cup számára is közkedvelt a vasi pálya.

PÁLYAADATOK

A pálya hossza: 4740 méter

Szélessége: 11-13 méter

Célegyenes hossza: 700 méter

Kanyarok száma: 18

Boxok száma a boxutcában: 20

Boxok száma a depóban: 15

Kelemen Attila

2017. május 19., 08:00 szerző: Kelemen Attila fotós: Szendi Péter, VN-archív

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...