Sebastian Vettel győzelmével 14 pontra növelte bajnoki pontelőnyét Hamiltonnal szemben

2017. július 31., 08:30 szerző: Kelemen Attila fotós: Koszticsák Szilárd/MTI
komment
HUNGARORING A 32. Magyar Nagydíj előtt egy pont volt a különbség a bajnoki éllovas Sebastian Vettel és Lewis Hamilton között. Ez 14-re nőtt, miután Vettel állhatott fel a pódium legfelső fokára, miközben riválisa épphogy lemaradt a dobogóról.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Köztudott, hogy az előzések szempontjából nem éppen a legizgalmasabb versenyhelyszínek közé tartozik a Hungaroring, ám a pilóták ennek ellenére mégis imádják. Tudniillik a kanyargós, technikás karakterisztikája miatt nem kis kihívás elé állítja a versenyzőket. Márpedig egy olyan pályán, ahol alaposan meg kell dolgozni a jó eredményért, élveznek körözgetni a versenyzők. És ezt nem is felejtik el minden magyar futam előtt elmondani. Talán a Renault első számú pilótája, Nico Hülkenberg fogalmazott a legtalálóbban: „A fizikálisan is megterhelő pálya olyan, mintha az összes kanyar egy nagy kombináció lenne, melyben elég hibázni az egyikben, és máris jönnek a hibák a többiben." Azaz tisztelni kell, ami nélkül könnyen a gumifalban találhatja magát az ember.

Rögtön a pénteki szabad-edzéseken megmutatkozott, hogy ki áll hadilábon azzal a bizonyos alázattal a Hungaroring iránt. Többek között - éppen Hülkenberg csapattársa - Jolyon Palmer volt az, aki kétszer is leamortizálta versenygépét. Rajta kívül a Haas-Ferrarit kormányzó Antonio Giovinazzi, illetve a sauberes Pascal Wehrlein miatt is piros zászlóval félbe kellett szakítani a tréningeket. Mentségükre legyen mondva, hogy a szeles idő is közrejátszhatott a baleseteikben. Az első nap szabadedzésein egyéb iránt a Red Bull-os Daniel Ricciardo nyújtott megnyerő formát. Szorosan mögötte érkeztek a Ferrarik és a Mercedesek.

A győztes Sebastian Vettel és a megérdemelt győzelmi serleg

Másnapra a szél elállt, és jellemzően Magyar GP-s kánikulában folytatták a körözgetést a pilóták. Ezúttal a Ferrarik bizonyultak meggyőzőnek. Vettelék már a harmadik szabadedzésen a többiek - és elsősorban a mercedesesek - tudomására hozták, hogy revansot szeretnének venni a két héttel ezelőtti silverstone-i mélyrepülésükért. Hamiltonék nem nagyon találták a szuperlágy gumikon az egyensúlyt, és csak távolról figyelték, ahogy a Ferrarik abszolút körrekorddal 0,5-1 másodpercet vernek rájuk. Ugyan az időmérőre feljavultak az ezüstnyilak, ám így is kiszorultak az első rajtsorból: Vettel, Räikkönen, Bottas, Hamilton, Verstappen, Ricciardo sorrendben várhatták a vasárnapot. Mindez azt is jelentette egyen, hogy Hamiltonnak a nyári szünet végéig várnia kell arra, hogy a pole pozíciók tekintetében beérje Michael Schumachert az örökranglistán. Ami még a kvalifikációt illeti: a McLaren kilépett saját árnyékából és mindkét versenyzőjével bejutott a top 10-be; valamint a betegeskedő Massát Paul di Resta váltotta a Williamsnél.

A verseny napján is tűző nap várta a mezőnyt a mogyoródi katlanban. Hamiltonék egy jó rajtban bizakodtak: a rajtvonaltól hosszú az út az első kanyarig, és egy esetleges előzéssel izgalmassá tudják tenni a 32. Magyar Nagydíjat. Nem így lett, mi több a Red Bullok komolyan veszélyeztették a negyedik helyen Hamiltont. Vettel és Räikkönen simán eljött a startnál, Bottas követte őket. A hármas kanyarban már Verstappen és Ricciardo következett, ám a holland hibája miatt ütközött a két Red Bullos. A vétkes Verstappen autója megúszta az ütközést, ám csapattársa kénytelen volt feladni a versenyt a hűtőrendszer meghibásodása miatt. Az incidens után be kellett küldeni a biztonsági autót, mivel a pálya csúszóssá vált. A törmelékek eltakarítása közben kiosztottak egy 10 másodperces időbüntetést a vétkes Verstappennek.

Sebastian Vettel egy munkás futamot követően értékes győzelmet aratott a Hungaroringen Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

Az újraindítást követően minden maradt a régiben: az élen a Ferrarik pár másodperces előnyt alakítottak ki, őket Bottas, Verstappen, Hamilton sorrendben követték a többiek. A mezőny hátsó felében Alonso (McLaren-Honda) és Sainz (Toro Rosso) mutatott be komoly párbajt, amelyből a kétszeres bajnok került ki vesztesen. A boxkiállásokat Bottas kezdte meg a 31. körben. Vettelék igencsak küszködtek a szuperlágy gumikkal az etap végén. Ennek köszönhetően a kerékcseréket követően az éllovas tíz másodperces előnye szinte nullára olvadt. Igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy Vettel kisebb technikai problémával küzdött - a kormánya csálén állt az egyenesekben vélhetőleg a kormányösszekötő meghibásodása miatta. Innentől kezdve eléggé küzdelmes versenyt futott a német, hiszen nem támadhatta a rázóköveket, nem tudta kihozni az autójából a maximumot. Csapattársa, Kimi Räikkönen ugyan gyorsabb lett volna, ám hátvédként védte a bajnoki éllovast a Mercedesek támadásaitól.

Amire szüksége is volt Vettelnek, mivel Bottas látványosan elengedte a jobbnál jobb kört futó Hamiltont. A Mercedes azzal a feltétellel rendelte el a pozíciócserét, ha nem sikerül Lewisnak meg-előznie legalább az egyik ferrarist, vissza kell adnia a 3. helyet Valtterinek. És mivel a brit minden próbálkozása ellenére nem lett sikeres a roham, így az utolsó kanyarban gentlemanként tartotta magát a csapat kéréséhez és elengedte Bottast. És ezzel átadta a biztosnak tűnő - és a bajnokság szempontjából értékesnek mondható - harmadik helyet.

A rajtot követően a Ferrarik tartották az első két helyet, ám a Mercedesek helyzete korántsem volt ilyen egyszerű Fotók: MTI / Koszticsák Szilárd

A 30 éves Vettel végül idei negyedik, pályafutása 46. győzelmét aratta.

A futam leggyorsabb körét az a Fernando Alonso futotta meg az utolsó körben, aki az idén (is) gyengélkedő McLaren-Hondával végül a 6. helyen ért célba.

A világbajnokság egy hónap szünet után, augusztus végén Belgiumban folytatódik.

A szervezők tájékoztatása szerint a négy nap során összesen 199 ezren látogattak ki a Hungaroringre, ami 23 ezerrel több a tavalyi nézőszámnál. A vasárnapi futamot 79 ezren követték a helyszínen.

Végeredmény, pontszerzők:

1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:39:46.713 óra,

2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 0.908 másodperc hátrány, 3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 12.462 mp h., 4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 12.885 mp h., 5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 13.276 mp h., 6. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:11.223 perc hátrány, 7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 1 kör hátrány, 8. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 k h., 9. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 k h., 10. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1 k h.

Kelemen Attila

2017. július 31., 08:30 szerző: Kelemen Attila fotós: Koszticsák Szilárd/MTI

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...