Hasznos tanácsokkal, tipekkel segítjük a nyaralni induló gépkocsi tulajdonosokat

A gondtalan vakáció itt kezdődik - Tanácsok a gépkocsival nyaralni indulóknak

2017. július 21., 09:00 szerző: Vas Népe
komment
KÖRKÉP - Minden második magyar család évente egyszer, minden harmadik pedig évente két alkalommal is gépkocsival indul vakációzni, 10-ből 8 esetben belföldre. Mire is kell ügyelniük az autósoknak a nagy előtt? Egy neves abroncsgyár összeszedte a hasznos tanácsokat.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Vakációik során a magyar családok 35 százaléka 500-750 km-t, 15 százaléka 1000-1500 km-t, 8 százaléka pedig 1500 km-nél is nagyobb távolságot tesz meg gépjárművével, mégis azt autósok 70 százaléka nem ellenőrzi gépjárművének abroncsait az utazás előtt - derül ki egy legfrissebb, 700 autós megkérdezésével készített felméréséből. A kutatást készítő neves japán gumiabroncs szakemberei azt javasolják a gépkocsi tulajdonosoknak, hogy ha nem rendelkeznek defekttűrő abroncsokkal, akkor még utazásuk előtt vizsgálják át gépjárműveik abroncsait, mert egy pár perces ellenőrzés és felkészítés megkímélheti a nem várt defekttől a nyaralni utazó családot, arról nem is beszélve, hogy a leállósávokban tartózkodni a nagyobb nyári forgalomban kifejezetten veszélyes.

Hogy valóban elérjük célunkat, éredemes az autógumit ellenőrízni a hosszú út előtt Fotó: Shutterstock

Mielőtt autóval útnak indulunk, érdemes a gépkocsi abroncsainak állapotát felmérnünk és felkészítenünk azokat a "nagy utazásra", mert az abroncsoknak ilyenkor a szokásos terhelés többszörösét kell kibírniuk, ezért nagyobb a defekt kockázata. Egy ilyen átvizsgálás és felkészítés pedig, amivel nagyon sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat és a családot, nem több mint 10 perc.

De mit ellenőrizzünk az abroncsokon és hogyan készüljünk az útra?

Profilmélység

Az első és legfontosabb tennivaló az abroncs profilmélységének ellenőrzése. Európában, így Magyarországon is, a profilmélység határértéke 1,6 mm. Ennél kisebb profilmélységű abronccsal ne induljunk útnak, mert az még száraz útfelületen sem, de különösen vizes útfelületen nem biztosít megfelelő tapadást az autónak. Egy új abroncs profilmélysége 8-10 mm, amelynek csatornái másodpercenként 30 liter vizet képesek elvezetni az abroncs elől és alól, amire egy elhasznált abroncs már nem képes.

A gumik állapota

Ugyancsak fontos, hogy abroncsaink külső és belső oldalfalait, illetve futófelületét átnézzük, hogy nincs-e rajtuk vágás, szakadás vagy kidudorodás. Mivel a családi utazások során az autóban többen és csomagokkal utazunk, egy szálszakadás a gumi oldalfalán könnyen defekthez vezethet, míg a futófelület rendellenes kopása a lengéscsillapító problémákra utalhat.

Guminyomás

Ügyeljünk arra, hogy az abroncsok nyomását a gépkocsi várható terheléséhez igazítsuk. A vezető ülés melletti ajtó oszlopon, vagy az üzemanyagtöltő-nyílás fedelének belsején kis táblázat mutatja a megfelelő nyomásértékeket. A guminyomást személyenként, vagy 80 kg-onként növeljük legalább 0,1 bárral. A gépkocsi így nemcsak kevesebbet fogyaszt, de az abroncsok igénybevétele is csökken, élettartamuk nő és jobban irányíthatók. Ilyenkor tanácsos a pótkerék vagy mankókerék nyomását is ellenőrizni, és azt a megfelelő értékre emelni.

Kellékek és pakolás

Nyáron és egy hosszú út során nagyobb a defekt kockázata. Éppen ezért, ha sok csomaggal utazunk, nem árt, ha a kerékőrt és a keresztkulcsot nem a csomagok alatt vagy mögött tartjuk, hogy ha szükség van rájuk egy nem várt defekt esetén, akkor kéznél legyenek.

Vas Népe

2017. július 21., 09:00 szerző: Vas Népe

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...