Kamui Kobayashi visszatér!

2016. február 05., 15:50 szerző: Bakay Botond
hozzászólás
Méghozzá a (megújult festésű) Toyotához, a visszavonuló Wurz helyén.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Fotó: Tajthi Andrea

A 29 éves japán Mike Conway és Stéphane Srazzin párosát fogja majd kiegészíteni a piros-fehér nemzetibb színekbe öltözött autóban. Az ORECA (és félig-meddig a Peugeot-ACO) lévén eddig a francia trikolór volt a festés alapja, immáron azonban inkább hasonlít az F1-es, és a ’90-es évek prototípus Toyotáira a fényezés.

Bár került bele némi fekete is, ezzel csak követik a gyár WRC-s megjelenését, meg aztán az eleve fekete alkatrészek sem „lógnak annyira ki” az autóból. Még így is elkülöníthető az Audi piros-fekete, és a Porsche szürkés küllemétől.

A 2016-os másik TS050 Hybriden a Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima trió osztozkodik majd. A másik F1-es japán szerződtetése Alexander Wurz megüresedett helyére abszolút várható fejlemény volt.

Kamui 2009-ben robbant be az F1-be, ahol az év végén beugrott a Toyotába (a sérült Glock helyén) a gyár utolsó két Nagydíjára. Meggyőző teljesítménye okén a BMW kivonulásával válsághelyzetbe kerülő Peter Sauber szerződtette, itt aztán eltöltött három évet, Suzukában pedig dobogóra is állhatott. Látványos előzései ellenére is kikerült az F1-ből, így átment az endurance világába 2013-ban.

A WEC-ben a GT-k között gyári Ferrarival ment, majd mikor 2014 után elvesztette visszatérő ülését a Caterham F1 megszűnéséből fakadóan, már a Toyota tartalékosa volt (Nakajima helyére Le Mans-ban készen is állt, ám honfitársa végül indulhatott a 24 óráson), edzésképp pedig a Super Formulában - a korábbi Formula Nipponban – koptatta az aszfaltot.

Ti örültök „Kobának”?

Bakay Botond

hozzászólás

Facebook

Hozzászólások