Rátót

2014.08.18. 16:54

Másodpercekre a haláltól a rátóti vasúti átjáróban

Rátót – Csoda, hogy nem történt még halálos baleset a rátóti felüljáró alatt lévő vasúti átjárónál. A felújítás miatt a híd alatt fut a szervizút, melyen át kell haladniuk a Szentgotthárd felől érkezőknek. A betonoszlopok miatt nem látszik a sínpálya, szombaton a szemünk láttára hajtott egy autó a piros jelzés ellenére a sínekre. Három másodpercen múlt az élete.

Ölbei Lívia

Nemrég írtunk arról, hogy a 8-as főút Rátót település melletti szakaszán található Körmend-Szentgotthárd vasútvonal feletti közúti híd teljes körű felújítási munkálatai elkezdődtek. A közbeszerzési eljárás során kiválasztott zrt. a projekt során elvégzi többek között a híd szélesítését, átfogó rekonstrukcióját és a teherbírás növelését is.

A hídon a kezdetektől fogva érvényben voltak különböző mértékű korlátozások, főleg félpályás zárás, június 30-tól kezdődően pedig teljes útzárat vezettek be, hogy a munkálatokat a lehető leggyorsabban elvégezzék. A Szentgotthárd felőle érkezőket a helyben kiépített terelőútra, a Körmend felől érkezőket pedig a településen át irányítják.

Mint ahogy akkor Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta: a beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretein belül több mint nettó 378 millió forintos támogatási összegből valósul meg. Ez a projekt egyébként a második legnagyobb volumenű hídfelújítási beruházásuk idén az országban, amely a tervek szerint november közepére készül el teljes egészében. Addig a közlekedők és a település lakóinak türelmét kérték.

A munkálatok azóta is zajlanak, viszont a közlekedés nem zavartalan. A közlekedési viszonyokat nem ismerők ugyanis megkeverednek az elterelést mutató táblák láttán. A Körmend irányából érkezőknek elsőbbséget kell adniuk a terelőút felől közelítőknek, sokan azonban nem veszik észre az elsőbbségadás kötelező táblát. A településen belül közlekedők pedig a STOP-táblát hagyják figyelmen kívül. Eddig szerencsére nagyobb baleset nem történt a kereszteződésben, anyagi káros ütközésekről már kaptunk hírt.

A másik gondot a vasúti átjáró jelenti. A betonoszlopok miatt nem látni a sínpályát, ezért többen azt gondolják, hogy nincsen vonatközlekedés az adott szakaszon. Szombaton arra jártunk, éppen előttünk hajtott a sínekre a piros jelzés ellenére egy olasz rendszámú személyautó. Három másodpercen múlt, hogy nem végződött tragédiával az eset. A vonat hangjelzést adott, a mozdonyvezető fékezett, így elkerülték az ütközést. Az olasz rendszámú autó sofőrjének pedig fel sem tűnt, hogy veszélybe került az élete. A kint dolgozó munkások tapasztalatai szerint az autósok zöme figyelmetlen, nem veszi észre a vasúti átjárót jelző táblát, s a jelzőfényeket sem. Elmondták azt is, ha kamionnal keresztbe állnának az átjáróban, akkor is megtalálnák egyes sofőrök a kiutat, s áthajtanának a vonat előtt.

Az ügyben megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, s rákérdeztünk arra, hogy lehetne még inkább felhívni a sofőrök figyelmét, hogy ott működő vasút átjáró van. Rávilágítottunk arra, hogy a betonoszlopok miatt nem lehet belátni a szakaszt, így sokan azt gondolják, hogy ott nem jár vonat. Kérdésünkre lapzártánkig nem érkezett válasz.

Megkerestük a GYSEV Zrt.-t is az ügyben, hogy az érintett vasúti szakaszon van-e sebességkorlátozás érvényben. A válaszadásra pár nap haladékot kértek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!