Trendelő - Gurura várva

2016. március 24., 12:12 szerző: Mehlhoffer Tamás
hozzászólás
Nem volt a héten olyan esemény, amely nagyobb izgalomban tartotta volna az üzleti médiát és az online informatikai portálokat, mint az új iPhone bemutatója. Miért ez a felhajtás, amikor hetente mutat be új szuperkütyüt valamely gyártó mind okosabb funkciókkal és hatalmas képernyővel?
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A válasz a múltban keresendő. Az iPhone és az Apple ugyanis üzleti, sőt tömegkulturális értelemben is történelmet írt az elmúlt tíz évben, amikor a legendás guru, Steve Jobs élő bemutató keretében tálalta a legújabb terméküket. Az amerikai elnökválasztást nem övezte olyan izgalom világszerte, mint Jobs termékbemutatóit: jellemző, hogy a nemrégiben moziban játszott életrajzi film is három ilyen informatikai show körülményeit mutatja be, ami azért első hallásra nem tűnik olyan világrengetőnek, mint Batman és Superman ma várható nagyvásznas összecsapása. És mégis: az Apple képes volt marketingórákon oktatandó eseményt csinálni egy sajtótájékoztatóból, életstílust egy informatikai eszközből, és ennek révén tavaly 231 milliót eladni az egyébként ma már nem is csúcsnak számító készülékeiből.

Steve Jobs halála után az új vezér, Tim Cook is megtartotta a termékbemutatók hagyományát, csak hát sajna hiányzik belőle az előadói karizma, az új telefonból pedig a nagy ötlet, miközben az eladások csökkennek. Ezúttal azzal akartak robbantani, hogy a nagy képernyős okostelók helyett visszahoztak egy kisebbet, hátha tudják diktálni a trendet. Nem fogják, ezt mondják a hozzáértők, ebből nem lesz életstílus. A varázs múlik, a fiatal generáció pedig új gurura vár...

Mehlhoffer Tamás

hozzászólás

Facebook

Hozzászólások