A meleg napokon is lehet jól aludni

2017. július 23., 15:11
komment
A felmelegedett hálószoba bizonyára sokaknak okoz álmatlan éjszakákat. Olykor még a ventilátor sem nyújt segítséget, és klíma sincs minden lakásban. A napfényes órák számának növekedése is sokaknak okoz problémát. Néhány tényező kiiktatásával azonban hamarabb álomba szenderülhetünk.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Ha egy kicsit átalakítjuk a nyári hónapokra a napi rutinunkat és a hálószobánkat, akkor sokkal könnyebben és minőségibben pihenhetünk.

Csend

Lefekvés előtt egy órával csendesedjünk el. Ne nyomkodjuk a mobiltelefonunkat és kapcsoljuk ki a laptopunkat is. Ezeknek a készülékeknek a fénye bizonyítottan káros hatású, és inkább élénkítő hatással van a szervezetünkre.

Sötétítsünk!

Húzzuk el az összes függönyt, vagy le a redőnyt: teremtsük meg a kényelmes alvókörnyezetet. Válasszunk könnyed, jól szellőző anyagú hálóruhát és egy vékony takarót. Ilyenkor jó, ha az ágyneműhuzat is kellemes pamut vagy lenvászon - a műszálas anyagokban még jobban izzadunk. Az sem mindegy, milyen matracon alszunk: egy jól támasztó darab sokat javíthat az alvás minőségén.

Időben feküdjünk le

Próbáljunk meg mindennap azonos időpontban lefeküdni. Ez mindenkinél más, de ezt a ritmust követve egy idő után hozzászokik a szervezetünk, így kevesebbet forgolódunk elalvás előtt. Ami nagyon fontos még: az alvás mennyisége. Felnőtteknek hat-hét óra is elég, de egy gyerkőcnek nagyobbak az igényei. Törekedjünk arra, hogy öt óránál kevesebb sose legyen a pihenés ideje: súlyos egészségügyi mellékhatásai is lehetnek az örökös fáradtság mellett.

Színek

Egy alvási stratégia kialakítása is sokat segíthet rajtunk. Tanítsuk meg az agyunknak, hogy a hálószobát ne játékkal és tévénézéssel társítsa. Figyeljünk a szoba színére is, ugyanis a pirosra festett falak tudat alatt megzavarhatják az alvást, a pasztellszínek azonban nyugtatnak.

Hangzavar

Horkol a férjünk, behallatszik a város zaja vagy folyton ugat a szomszéd kutyája? A füldugó azonnali megoldást nyújt. Ha ezek után sem múlnak el alvászavaraink, forduljunk szakorvoshoz!

2017. július 23., 15:11

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...