Így kerüljük el a túlevést! - Tippek, hogy ne pukkadjon ki a hasunk

2017. április 12., 11:00 szerző: Vadas Krisztina
komment
Körkép - Húsvétkor minden otthonban megjelenik a "terülj, terülj asztalkám". Nehéz ellenállni az ínycsiklandó falatoknak, így gyakran előfordul, hogy kidurranásig esszük magunkat.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Puffadás, teltségérzet, hányinger - ezek mind-mind a túlevés tünetei. Ünnepekkor rengeteg finomság kerül az asztalra, így hajlamosak vagyunk mindenből jól belakmározni. Tippjeinkkel elkerülheti a gyomor hirtelen megterhelését, de arra is adunk tanácsot, mit tegyen, ha már késő és rosszul érzi magát.

1. IGYUNK EVÉS ELŐTT!

Sokan nem tudják, de sokszor a szervezet összekeveri az éhségérzetet és a szomjúságot. Lehet, hogy igazából nem is étel után vágyunk, hanem egy jó nagy pohár vízre van szüksége a testünknek. De nem csak ezért tanácsos evés előtt inni. A folyadék eltelít, így nem is fogunk tudni olyan sokat enni, valamint a víz az emésztőnedvek termelődését is serkenti.

Nem kell degeszre ennünk magunkat ünnepekkor sem Fotó: Shutterstock

2. JÓL RÁGJUK MEG AZ ÉTELT!

Nem holmi tévhit - mint azt sokan állítják -, hogy az ételt alaposan meg kell rágni. Ha falunk, akkor nem tudnak a tápanyagok megfelelően felszívódni és a nyállal sem keveredik el rendesen az étel - pedig tudjuk, ez az elsődleges emésztőnedv. Ha odafigyelünk, és alaposan megrágjuk az ételt, akkor sokkal könnyebb dolga lesz gyomrunknak a lebontáskor.

3. HA MÁR KÉSŐ

Érdemes elugrani a boltba húsvét előtt, és beszerezni az elkövetkező napokra néhány gyomornyugtató hatásáról is ismert ételt. A gyümölcsök közül az alma és a banán, a fűszerek közül a gyömbér lehet jó választás. Utóbbit ajánlják hányinger elmulasztására is. Ezek mellett a fehér rizs és az aktív kultúrás joghurt jótékony hatása is ismert.

Vadas Krisztina

2017. április 12., 11:00 szerző: Vadas Krisztina

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...