2016.07.27. 19:05
Ha Hülkenberg nem lenne F1-es versenyző, akkor kamionozna
A német versenyző a Hungaroringen adott nekünk interjút
Csapatruha, belőtt séró, és mérhetetlen nyugalom. A 28 éves versenyző némethez és persze F1-es versenyzőhöz illő pontossággal érkezett az interjú helyszínére. Nem meglepő, hiszen minden percük be van osztva, így az interjúnak is az előre eltervezett ütemben kellett zajlania. Nico pedig a tőle megszokott készséggel és kedvességgel felelt a kérdésekre. Többek között azt is elárulta, hogy nagy eséllyel a kamionok világában mozogna, ha nem jött volna be versenyzői karrierje, illetve említésre került Michael Schumacher is.
Nico Hülkenberg magának tudhat már pár bajnoki címet junior kategóriákban, és Le Mans-ban pedig már első próbálkozása alkalmával a csúcsra ért. A Forma-1-ben azonban eddig nem sikerült kellően versenyképes autóba ülnie ahhoz, hogy akár csak a közelébe is kerülhessen a bajnoki címnek.
F1-es karriered előtt számos versenysorozatban bajnok tudtál lenni. Melyik cím megszerzése volt a legküzdelmesebb?
A legküzdelmesebb... Mind. Minden bajnokságban keményen kell küzdened, nagyjából 7 hónapon át. Tényleg nehéz egyet kiemelni, hogy őszinte legyek. Nagyon élveztem 2009-ben a GP2-t. Az egy elég jó év volt.
GP2-es bajnoknak lenni manapság már nem jelent garanciát arra, hogy az illető be is jut a Forma-1-be. Szerinted mi a legnagyobb gond a GP2-vel?
Összesen 22 ülés van (a Forma-1-ben), és nagyon-nagyon sok jó versenyző van. A helyek nagy része ki van bérelve egy időre valakinek, így meg kell várni, míg az idősebb versenyzők visszavonulnak, hogy helyük legyen a fiataloknak. Szerintem alapvetően nagyon jól képzettek a fiatal versenyzők, de nehéz nekik bekerülni (a Forma-1-be), még ha meg is nyerték a bajnokságot (GP2). Ahogy mondtad, ha valaki nyer, az még nem garancia az F1-es ülésre.
A LeMans-i győzelem a legértékesebb dolog számodra, vagy mindenképp szeretnél Forma-1-es bajnok is lenni?
Persze, szeretnék Forma-1-es bajnok lenni. Itt vagyok, dolgozom ezért, hogy győztes autóban tudhassam magam. Ez szükséges ahhoz, hogy a bajnoki címért lehessen küzdeni. Jelenleg jól érzem magam itt a Force Indiánál, idén megmutattuk már, hogy van potenciál bennünk. Eleinte hátul voltunk, nem igazán találtuk magunkat, nem ott tartottunk, ahol kellett volna, de fejlesztettük az autót, már a top 10-ben végzünk szinte minden versenyen.
Mit gondolsz, a Force India alkalmas lesz arra a közeljövőben, hogy bajnoki címért versenyezhess, vagy ehhez mindenképp szükséges lenne csapatot váltanod?
Szeretném ezt gondolni, de rövid távon ez szerintem nem lehetséges. A nagy csapatoknak túl nagy az előnyük, az ő pénzükkel és erőforrásaikkal sokkal többet tudnak tenni, mi hozzájuk képest kis csapat vagyunk, így ez nehéz ügy.
Ha a Forma-1 történetéből választhatnál egy csapattársat, egy autót és egy pályát amiben versenyeznél, ki, mi, illetve mikor lenne az?
Valószínűleg Michaelt (Schumacher) választanám csapattársnak... Autót... a '80-as évek végéről választanék. Tetszettek azok az autók, V10-es motorokkal, nagyszerű hangjuk volt, és nagyon királyul is néztek ki. Ugyanakkor nagy kihívást jelentő évek voltak. A spái pedig egy nagyon jó pálya, szóval Spát választanám.
Úgy tudom, hogy édesapádnak "kamionos cége" van. Forma-1-es karriered előtt gondoltál arra, hogy ott dolgozz, volt ilyen B terved?
Ha nem kezdtem volna komolyan versenyezni, valószínűleg gondoltam volna erre, igen. De mióta csak versenyzem, mindig a Forma-1 volt a cél, az álmom. De tinédzserként gyakran "dolgoztatott" ott. Le kellett mosnom a kamionokat, feltöltöttem őket, lepakoltam róluk, segítettem a logisztikában. Édesapám nagyon támogatta a karrieremet, segített, de olykor ő is kérte, hogy segítsek neki a cégnél, megtanított rá, hogy is mennek ott a dolgok.
De akkor jogosítványod nincs kamionokra...?
Nem, nincs. Csak saját területen mentem velük, parkoltam, elálltam velük, de nem mentem kamionnal sosem közúton.
A Hülkenberg Spedition e. K. Németország nyugati határánál székelő, 1955 óta működő szállítmányozási vállalkozás. Részletek: www.huelkenberg.com
Az alábbi videóban pedig Nico, valamint Rosberg és Wehrlein megmutatják, hogy manővereznek kamionnal.