fejlesztés

2021.06.24. 18:30

730 millió forintot fordítanak útépítésre a Körmend–Ják–Harasztifalu-Nagykölked vonalon

A térségbeli útfejlesztésekről V. Németh Zsolt országgyűlési képviselő, miniszteri biztos és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatója, Böröcz Miklós adott tájékoztatást csütörtökön Harasztifaluban, ahol jelenleg is folyik az útépítés.

VN

Fotó: Szendi Péter

A Körmend–Ják–Szombathely út Felsőberkifalutól Harasztifalun át Nagykölkedig tartó 5,2 kilométeres szakaszának burkolatfelújítása a TOP programban kezdődött meg, de az EU-s forrás – 548 millió forint – kevésnek bizonyult, ezért az 1,1 kilométer hosszú Nagykölked átkelési szakasz a Magyar falu program támogatásával valósul meg, további 182 millió forintból.

Az összesen bruttó 730 millió forintból megvalósuló beruházáshoz kapcsolódóan V. Németh Zsolt országgyűlési képviselő, miniszteri biztos elmondta: az útépítésnek különböző szintjeit látjuk; az évszázad beruházása az M8-as gyorsforgalmi út, de az alsóbbrendű – így a települési – utak is megújulnak. A Területfejlesztési Operatív Programból és a Magyar falu programból az egész térségnek javul a közlekedési komfortja.

– Akár a régi építésvezetői emlékeimet idézem fel, akár a kormányok tevékenységeit, ennyi útépítés sosem volt. Ha a Fidesz vezette program marad, maradnak az útépítések is, és a Magyar falu program is – hangsúlyozta V. Németh Zsolt, hozzátéve: – A Körmend és Szombathely közötti 86-ossal párhuzamos a Felsőberkifalun, Harasztifalun és Nagykölkeden át vezető 8707-es út, és nekünk fontos az, hogy az ennek mentén, falun élő emberek jó minőségű úton juthassanak el a munkahelyükre, az iskolákba vagy bevásárolni.

Böröcz Miklós igazgató az útfelújításról szólva kifejtette: Felsőberkifalutól Harasztifalu végéig, ahol nagyon rossz volt az út, remix technológiával dolgoznak, vagyis a régi utat újrahasznosítják: a helyszínen bedarálják, cementtel és vízzel keverik, ebből készül az új alapréteg 25 centiméter vastagságban, amire tíz centiméter vastagságban két réteg melegaszfalt kerül. A tapasztalatok szerint ennek nagyon jó a teherbíró képessége. Profiloznak és csak egy réteg új aszfalt kerül oda, ahol nem volt olyan rossz minőségű az út.

Az aszfaltozás során a buszmegállókba, buszöblökhöz is új burkolat kerül bazaltbetonból, ami a nagy tömegű buszokat is bírja, és nem alakulnak ki rövid időn belül nyomvályúk. Az aknafedlapokat felemelik az új burkolat szintjére, a jelzőtáblákat állapotuktól függően cserélik. Feltöltik a hat méter széles útburkolathoz tartozó 1-1,5 méter (változó szélességű) padkákat. A munkálatokat augusztusban befejezik. Böröcz Miklós azt is elmondta: a tavalyi és az idei felújítás összesen 10,5 kilométer hosszú, nagyon ráfért az útra, például azért, mert sokan erre rövidítenek Szentgotthárd felé.

A közlekedést megjavította a Nagykölked és a szentpéterfai elágazó között tavaly elvégzett három kilométer hosszú felújítás. Ehhez az úthoz tartozik az is, hogy részben kivitelezés, részben előkészítés alatt áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. felügyelete alatt a 8-as főútnál egy új körforgalmú csomópont építése, majd azt követően Felsőberkifalu átkelési szakaszának felújítása.

Mindez gyorsabb utazást tesz majd lehetővé a 8707-es úton, de továbbra sem árt az óvatosság vezetés közben a kanyargós, erdős külterületeken – például a vadveszély miatt is – és a falvakban. A közutas vasi igazgatótól megtudtuk a megye útfelújításai kapcsán, hogy ebben az évben összesen 35 kilométer út készül el hatmilliárd forintból külső kivitelezők által, és 12 kilométer hosszú út saját beruházásból.

Kiemelt képen: V. Németh Zsolt, a térség országgyűlési képviselője és Böröcz Miklós igazgató Harasztifaluban adtak számot a fejlesztésekről

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában