Ezt jó, ha tudod!

2023.05.22. 15:43

Megszűnt a tolerancia: az 50 az 50! Rendőri jelenléttel vissza lehet fogni az autóvezetőket - az a dolguk, hogy mérjenek

Magunknak köszönhetjük, valahogyan rendet kell tenni a járművezetők között - ez a véleménye az általunk megkérdezett közlekedési szakembernek az új gyorshajtási szabályokkal kapcsolatban

Vas Népe

Illusztráció!

Forrás: MW/archív

Fotó: Huszár Márk

Nagy visszhangot váltott ki a járművezetők körében a gyorshajtási szabályok szigorítása. Május 1-jétől megszűnt a tolerancia, azaz: a sebességellenőrzéssel érintett jármű esetében a jogilag elfogadott sebesség az az érték, amelyet a hitelesített sebességmérő mért.  

Berling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztály vezetője a police.hu oldalon úgy nyilatkozott: - a törvény nem ad lehetőséget arra, hogy a hatóság egy hitelesített eszköz eredményét kétségbe vonja. Korábban ez azért volt másképp, mivel a mérésügyi hatóságok, amelyek kibocsátották az egyes mérőeszközökhöz tartozó hitelesítési jegyzőkönyveket, olyan értéket is feltüntettek, amely az ő eljárásukra vonatkozó paramétert tartalmazott. Hozzátette: a rendőrök eddig is, és ezután is alkalmaznak toleranciát, vagyis a rendőr belátására van bízva, hogy milyen szankciót alkalmaz a figyelmeztetéstől a helyszíni bírságon át a szabálysértési feljelentésig és a szabálysértési eljárásban hozott döntésig bezárólag. 

– A környező országokban sincs tolerancia, mégsem háborog senki – monda érdeklődésünkre Unger József közlekedési szakértő, aki rámutatott: elszaporodtak a relatív gyorshajtók az utakon. - Mintha a járművezetők folyamatos időhiányban szenvednének: kapkodnak és nem tartják be a szabályokat. Hamar megvan a baj, gyakran az apró hibák vezetnek balesethez – fogalmazott. Unger József szerint szükség volt arra, hogy a hatóság lépjen valamit: – magunknak idéztük elő ezt a helyzetet. - Tény, hogy a KRESZ-szabályunk régi, de elsődlegesen a közlekedési kultúránkat kellene átreformálni. Rendőri jelenléttel, vissza lehet fogni az autóvezetőket. Az a dolguk, hogy mérjenek – húzta alá.  

A szakértő tapasztalatai eddig pozitívak, szerinte sokan érezhetően visszavettek a tempóból. Ugyanakkor azt javasolja: érdemes ellenőriztetni a kilométeróra pontosságát. Ha például nem a gyári kerekek vannak az autón, hanem adott esetben kisebbek vagy nagyobbak, befolyásolhatja annak állását és becsaphatja a vezetőt. 

 Naponta átlagosan 1700 gyorshajtót fognak el itthon, kérdés: ez a szám merre felé billen ezután. A gyorshajtásért kiszabható pénzbírság alsó határa 30 ezer forint, de bizonyos esetekben elérheti a 300 ezret is.  

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában