Hírek

2016.09.07. 09:35

Idén már 16-an haltak meg Vas megye útjain

16-an vesztették életüket idén a megye útjain, tavaly az év első kilenc hónapjában kisebb volt ez a szám. A súlyos sérülésekkel járó balesetek száma viszont valóban csökkent húsz százalékkal.

Budai Dávid

Vas megyében tavaly az első negyedévben öten, az első fél évben pedig összesen heten vesztették életüket a vasi utakon. Idén ezzel szemben az első három hónapban már heten, utána pedig még öten, tehát összesen 12-en haltak meg. Vagyis nemcsak az első félévben, de amióta működnek a fix traffipaxok  is többen jóval többen - haltak meg a megye útjain. Sőt, az azóta eltelt két hónapban is már négyen a megyében történt közlekedési balesetben hunytak el. Legutóbb augusztus 5-én volt két halálos baleset, az egyik esetben a 84-es úton halt meg egy motoros, amikor egy kisteherautóval ütközött Káldnál, majd ugyanezen a napon Csipkerek és Csehimindszent között borult fel egy autó, ahol szintén meghalt egy ember. Július 14-én is ketten vesztették életüket a Bük és Lövő közötti vasúti átjáróban, amikor egy autó a fénysorompó tilos jelzése ellenére a sínekre hajtott. Így amikor ezeket a sorokat írjuk, már 16 a vasi utak halálos áldozatainak száma, ami már most eggyel több, mint amit a tavalyi első kilenc hónap statisztikája mutat. Tavaly szeptember végéig 15-en haltak meg.

A káldi baleset helyszíne. Fotó: Simon István

Ahogyan korábban már megírtuk, a rendőrség országos statisztikája szerint kevesebb lett a halálos kimenetelű balesetek száma, amióta üzembe állították a fix traffipaxokat, sőt mint írják, hónapról hónapra javulnak a mutatók. Sajnos a megyében egyelőre nem érezni a pozitív változást. Öt hónappal ezelőtt, április 5-én élesítették a Véda intelligens kamerarendszert, amit azóta már többé-kevésbé meg is szoktunk. És lehetséges, hogy éppen ez a baj. Ahogyan egy olvasónk fogalmazott: „Az előre telepített traffipaxnak semmi értelme, aki ismerős az adott úton, a traffipaxnál lelassít, utána pedig 150-nel hajt, lásd: M86. Csak azok futnak bele, akik először járnak az adott úton." A helyzet az, hogy ebben valóban lehet valami. Sokszor mi is tapasztaltuk, hogy az autósok a kamerák közelében indokolatlanul lelassítanak, majd utána igyekeznek behozni a lemaradást. Talán ezt támasztja alá az a tény is, hogy ugyan kevesebb a halálos kimenetelű baleset országosan, az összes baleset száma csaknem 2,5 százalékkal nőtt az első félévben, és a súlyos sérülésekkel járó balesetekből is mindössze kettővel lett kevesebb.

Így nézett ki a Csipkereki baleset után az összetört autó. Fotó: Simon István

Messzemenő következtetéseket azonban korai volna levonni és mivel az országos adatok részben igazolják a kamerák létjogosultságát, bízunk benne, hogy rövidesen Vasban is érezhető lesz a hatásuk. Sőt talán már érződik most is, mivel a súlyos sérülésekkel járó balesetek száma csaknem húsz százalékkal lett kevesebb az első félévben a tavalyi adatokhoz képest. Érdekesség, hogy a szomszédos megyékben nem csökkent mindenhol a súlyos sérüléssel járó balesetek száma, ám a halálos kimenetelűeké igen. Veszprémben és Zalában eggyel, míg Győr-Moson-Sopron megyében néggyel kevesebben haltak meg az utakon idén az első félévben, mint tavaly.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!