Lóerő

2015.08.27. 08:55

Együtt tanulnak és versenyeznek - Közel ezren vettek részt múlt hétvégén a Formula Student Hungaryn

Tizennégy ország negyvenhárom csapata, közel ezer autóipari mérnök-hallgató versenyzett saját fejlesztésű és építésű autókkal a Formula Student Hungary múlt hétvégén megrendezett versenyén, a győr-gönyűi kikötőben.

MTI

Európa nyugati részét és a kelet-közép-európai térséget egyaránt 21 csapat képviselte, egy csapat pedig Kanadából érkezett. A versenyre ezúttal 105 csapat jelentkezett a meghirdetett 44 helyre, amely a jelentkezés elindítása után nyolc másodperccel már be is telt.

A csapatok a tervezésen, a fejlesztésen és a tesztelésen túl foglalkoznak az üzleti megvalósítással, a kommunikációval, a források megszerzésével, tehát mindazzal, amit egy vállalat elvár egy szakembertől.A Formula Student Hungary sajtótájékoztatóján bemutatták a Széchenyi István Egyetem SZEngine motorfejlesztő csapatának kimondottan Formula Student autókhoz készített, egyedi tervezésű erőforrását.

A képen a High-Octane Motorsport csapat német egyetemisták által tervezett – látványosra sikerült – autóját intik le a célban (Fotó: MTI / Krizsán Csaba)

Borsi Fanni csapatvezető elmondta, az erőforrás alacsony tömegközéppontú, a versenyautókban a vezetőhöz közelebb építhető be. A 28 kilós motor 510 köbcentis, és 48 lóerőt teljesít 9000-es fordulaton. Különlegessége, hogy a blokkba integrálták a váltót, a vízpumpát és az önindítót, így a motor köré a leendő felhasználóknak csak a kocsit kell megépíteniük.

A Formula Student versenysorozat 1981-ben az Amerikai Egyesült Államokban indult, Magyarországon 2010 óta rendeznek futamokat. Az egyetemi és a főiskolai csapatok számára életre hívott autóverseny-sorozat során a hallgatókból álló csapatok együléses versenyautó tervezésében és építésében mérik össze tudásukat.

Hazánkban 2010 óta rendeznek futamokat. Az Arrabona Racing Team csapat autója halad a cél felé (Fotó: MTI / Krizsán Csaba)

Feladatuk a jármű köré felépített teljes üzleti koncepció kidolgozása és prezentálása mellett a projekt működéséhez szükséges anyagi háttér biztosítása. A csapatoknak olyan szemlélettel kell egy kicsi, együléses versenyautót fejleszteniük, mintha egy sorozatgyártásra készülő gyár kérte volna fel őket a prototípus elkészítésére.

A gyakorlatorientált duális képzés keretében szeptembertől 21 egyetemen, csaknem 400 cég támogatásával mintegy ezer hallgató kezdi meg tanulmányait, ez a duális képzésbe bevonhatók 1,5 százaléka. A távlati cél, hogy 2020-ra az érintett hallgatók nyolc százaléka már duális képzésben tanuljon.

A szeptemberben induló gépészmérnökképzés 80 hallgatójából 50 duális képzésben tanul. A képzési konstrukció egyedi abban a tekintetben, hogy a hallgatóknak forgószínpadszerűen hat vállalatnál nyílik lehetőségük az egységes és cégspecifikus tananyagok elsajátítására.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!