2009.10.27. 14:02
2800 tonna új vasúti sínt raknak le
Megkezdődött a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti, a GYSEV által üzemeltetett vasútvonal, Szombathely és Szentgotthárd közötti szakaszának építése. A 48 milliárd összköltségű fejlesztésnek köszönhetően a menetidő csökken mind az utas-, mind az áruforgalomban, nő a szállítási és közlekedési biztonság, emellett erőteljesen csökken a zaj- és légszennyezés.
A vasútfelújítás részleteiről tartott tájékoztatót kedden Balogunyomban a GYSEV Zrt. A rendezvényen Hónig Péter közlekedési és hírközlési miniszter is jelen volt. Itt dr. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszélt a beruházás részleteiről. Elmondta, hogy a legkorszerűbb vasútépítési technológiát használják, s feszített tempóban dolgoznak, hogy időben befejezzék a munkát.
- 2007 óta a GYSEV projektje volt az első, mely ebben a műfajban uniós támogatást nyert - hangsúlyozta a vezérigazgató. Még ebben az évben több mint 23 ezer vágányméter hosszan építik át a pályát Körmend és Szombathely között. Emellett az idei terveink között szerepel a Ják-balogunyomi és az egyházasrádóci állomások felújítása.
Az elnök hozzátette, hogy a pályarekonstrukciós munkákat külföldi példák alapján különösen intenzív ütemezéssel, rövid vágányzári idők alatt végzik el speciális gépek segítségével.
Előreláthatólag november végén már fel is oldják Szombathely és Körmend között a vágányzárat. A jövő év elején Szombathely és Harka között, majd szeptember vagy november környékén Körmend és Szentgotthárd között lesz lezárva a vasúti pálya.
Hónig Péter a tájékoztatón elmondta, örömmel tölti el, hogy ebben a vitákkal teli időszakban vasúti felújítás kezdődött el. Hozzáfűzte: fejlesztésre mindenütt szükség lenne, mert szeretnék, ha a jövőben előtérőbe kerülne a vasúti közlekedés.
A tájékoztató után a résztvevők bejárhatták a munkaterületet. A pályafelújítás alatt 39 200 új betonaljat, valamint 2800 tonna sínt használnak fel. Zúzottkőből 93 ezer tonnát, talajjavító réteg anyagából 105 ezer tonnát, s töltésanyagból 50 ezer tonnát kell beépíteni.
A kivitelezőknek nagy gondot jelentett az anyagok szállítása, mivel az úgynevezett hosszúsínek 120 méteresek. Ezért választották a rekonstrukcióhoz a hazánkban még szokatlan nagygépes technológiát, amelynek segítségével a közút forgalmát nem terhelik.