Mobil ötletek:: Mit tehet a kiszolgáltatott fogyasztó?

Fogyasztóvédelmi szakember, műszaki szakértő és egy sikeresen hadakozó olvasó tippjeit, tapasztalatait is közreadjuk mobil-internetes ügyekkel kapcsolatban.

Barták Péter

Sokan kattintottak múlt heti cikkünkre, melyben arra kerestük a választ, mit tehet az ügyfél, ha előfizetett   mobil internetre, az azonban nem az elvárásoknak megfelelően működik, a szolgáltató azonban nem hajlandó felbontani a szerződést.
 
Számos olvasói hozzászólást kaptunk,melyek beváltották reményünket:érdemes a témával foglalkoznunk, a tapasztalatok megosztása segít abban, hogy olvasóink felkészülten, a kockázatok ismeretében, a legjobb üzletet köthessék a szolgáltatókkal.

Az egyik kérdés,melyre többen választ várnak: mit tehet a kiszolgáltatott fogyasztó?
 
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy körültekintően kössünk szerződést, böngésszünk internetes fórumokat (mint például cikkünkhöz írott hozzászólásokat), ahonnan a szolgáltató lakóhelyünkön nyújott(!) szolgáltatási színvonaláról, ügyfelekhez való viszonyáról is értesülhetünk.

HA MÁR SZERZŐDTÜNK
A legfontosabb, hogy higgyünk abban, van esélyünk az adott céggel szemben. Mint arra egy olvasónk is felhívta a figyelmet: a szerződéskötés után három nap áll rendelkezésre arra, hogy a hibásan működő eszköz okán viszonylag egyszerűen elálljunk a szerződéstől. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a szolgáltató megkísérli javítani a hibát, vizsgálódik, s ezzel észrevétlenül kicsúszunk a három napból.

A FOGYASZTÓVÉDŐ
Vita esetén véleménye szerint az ügyfélnek kell bizonyítania, hogy a szolgáltató nem a szerződésben vállalt szolgáltatást nyújtja. Érdekeit peres úton érvényesítheti, szakértő bevonásával.

A SZAKÉRTŐ

Az általunk megkérdezett szakértő szerint már a reklamáció folyamatában a fogyasztó is felkérhet illetékes szakértőt arra, hogy mérésekkel támassza alá az általa tapasztalt hibát. Ennek díja tíz-húszezres nagyságrendű összeg, ami nem kevés, de ha így ki tudunk kerülni egy sok tízezerre rúgó számlát, illetve kötbérfizetést, akár jó megoldás is lehet.
 
EGY TAPASZTALT KLIENS 

A legegyszerűbbenk tűnő megoldást egy olvasónktól kaptuk, aki saját bevált receptjét ismertette: miután nem sikerült dűlőre jutnia szolgáltatójával, e-mailben megkereste a Nemzeti Hírközlési Hatóságot.
Panaszát kivizsgálták, ennek eredményeképpen sikerült érdekeit pereskedés nélkül, olcsón érvényesítenie a szolgáltatóval szemben.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!