f1

2016.08.09. 17:14

A 2021-es F1-es motorok tervezését most kell elkezdeni

„Ez felvet néhány nagy kérdést”

Hegedűs Dávid

Fotó: Tóth Zsombor

A Mercedes uralta a hibrid éra első három évét, de az 1,6 literes V6-os motorok korszaka a tervek szerint 2020-ban véget ér.

Egyesek szerint a Forma-1 egy rossz, éles váltást vitt véghez a csendesebb és drágább technológiákkal. Még a Mercedeses Paddy Lowe szerint is nagy kérdésekben kellene döntést hozni a jövőt illetően.

„Ez felvet néhány nagy kérdést” - mondta. „Hogyan határozzuk meg, hogy egy motor vagy egy hajtómű jót tesz-e a sportnak? Megfelelő-e az a technológia, és a jövőben használható-e a közúti autóknál?”

„Vajon a technológia milyen utat vesz, marad-e az elektromosság irányában, vagy a saját utunkat járjuk? Tehát van néhány nagyon-nagyon fontos kérdés.” - mondta Lowe.

2014-ben a motor hangok szolgáltatták a beszédtémát, annak ellenére is, hogy folyamatosan hangosabbak lettek a motorok, még is a cél, hogy a pálya melletti szurkolóknak füldugót kelljen használniuk.

Lowe ezt mondta: „Ez a hang nem olyan, mint régen a V8-asoké, vagy a V10-eseké. Azt hiszem, hogy a közúti autók a jövőben teljesen némák lesznek a teljesen elektromos meghajtás miatt és ha mi is ezt az irányt követjük, akkor is követelnénk a hangokat?”

A Ferrari korábbi mérnöke Jock Clear is egyetért azzal, hogy az F1 alábecsülte az új V6-os turbó motorok okozta kihívásokat.

„Minél előbb kezdjük meg megtárgyalni ezeket a dolgokat, annál hamarabb kaphatunk választ és annál hamarabb találhatunk egy megfelelő megoldást a sport számára, így időben feltudnánk készülni az újdonságokra.” - mondta.

„Összefüggésbe kell hozni a sport és a közönség igényeit. Ez továbbra is egy technikai sport és a cél az, hogy minél fejlettebb technikák legyenek a sorozatban.” Tette hozzá.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!