Mi okozhatja a puffadást?

2017. május 15., 10:00 szerző: Vadas Krisztina
komment
Vannak ételek, amelyekről tudjuk, hogy puffasztó hatásúak a szervezetünkre, de a nők menstruáció idején is gyakran tapasztalják a kellemetlen hasfeszülést. Ezek mellett vannak olyan hétköznapi dolgok is, amelyekről nem is gondolnánk, hogy fokozzák a gázképződést.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

SZÍVÓSZÁL

Nincs is annál jobb érzés, mint amikor a nyári hőségben szívószállal szürcsöljük a jéghideg limonádét, ugye? Néha belefér, de az esetek többségében inkább válasszuk a hagyományos kortyolást. Ugyanis, ha szívószállal fogyasztjuk az üdítőt, akkor nagyon sok levegőt is nyelünk az ital mellé - így biztos, hogy fokozott gázképződés indul el. Ha ráadásul még szénsavas is az ital, akkor még hatványozottabban jelentkezhetnek a puffadás tünetei.

ÜVEGBŐL IVÁS

A meleg évszakban mindig van nálunk egy palack víz, akárhova megyünk - ez nagyon jó dolog, azonban nem árt tisztában lenni a hátrányaival is. Ha üvegből iszunk, akárcsak a szívószál esetében, túlzottan sok levegőt nyelünk le. Ilyenkor nemcsak a puffadás, hanem az ivást követő böfögés is borítékolható, hiszen a levegő mielőbb megpróbál távozni a gyomorból.

RÁGÓGUMI

A legtöbben szeretünk rágózni: nemcsak a friss lehelet miatt, hanem bizonyítottan stresszcsökkentő hatása is van. Azonban a rágógumi hosszan tartó csócsálásával szinte biztosra vehetjük a puffadást. Akár csak az előbbieknél, az ok itt is ugyanaz: több levegő kerül az emésztőrendszerünkbe, mint normál esetben.

TÚL GYORS EVÉS

Mindig szánjunk megfelelő időt az étkezésre. Ugyanis, ha túl gyorsan faljuk az ételt, rengeteg felesleges levegőt nyelünk le a falatokkal együtt - ez szintén felturbózza a gázképződést. Emellett más negatív hatása is van a túl gyors evésnek: elhízást és refluxot is okozhat, ha nem rágjuk meg alaposan az egyes falatokat.

Vadas Krisztina

2017. május 15., 10:00 szerző: Vadas Krisztina

Hozzászólások

Részletes műsor

loader image

Műsorok betöltése...