Lóerő

2014.09.25. 12:45

A bajnoki cím ajtaján kopogtat - Kiss Norberttel beszélgettünk a belga versenyhétvégén

Az oladi lakótelep egykori fenegyereke ma már Szentendrén él, és már nem csak szimulátorok mögött vágyakozik arra, hogy autóba ülhessen, hanem egy 5,5 tonnás járművet terelget hétről-hétre Európában a kamion EB-n.

Vámosi Péter

Ebben a sportban ez a legmagasabb szint, hiszen világbajnokságot még soha nem írtak ki a monstrumoknak, mivel logisztikailag így sem egy egyszerű mutatvány a versenygépek szállítása. A szombathelyi Kiss Norbi negyedik éve szerepel a szériában, és az idei a harmadik teljes szezonja. Jelenleg második a bajnokságban, és minden esélye megvan arra, hogy a magyar autósport egy újabb kiemelkedő eredményét érje el. Ezúttal a híresen veszélyes belga zolderi pályán beszélgettünk vele. Ott, ahol 32 éve a Forma–1 elvesztette egyik ikonját, Gilles Villeneuve-öt.

– A nézők és a rajongók egyértelműen azt gondolják, hogy a FIA láthatóan hátráltat a bajnoki címért folytatott versenyben, ugyanakkor úgy tűnik, nagy lelki békével harcolsz tovább. Mi a titkod?

– Egyszer régebben olvastam valahol, hogy ne aggódj olyan dolgokon, amiken nem tudsz változtatni. Ez épp egy ilyen dolog. Nagyon nehéz dolog a sportpolitika, és szerintem nagyon sok év kell ahhoz, hogy kitapasztaljuk, mit lehet és hogyan. Azt látom, ez más versenysorozatokban is így van, de úgy érzem, hogy fokozatosan javul a helyzet.

Kiss Norbert szeretne majd visszatérni a túraautózásba, ám mielőtt szériaváltásra kerülne sor, a kamion-EB-n szeretne jó eredményt elérni. Fotó: Tajthi Andrea

– Két második és egy negyedik helyezés mellett először sikerült megnyerned a versenyt a legendás zolderi aszfaltcsíkon. Mit éreztél, amikor áthaladtál a célvonalon?

– Azt hittem, még lesz egy kör hátra, szóval meglepődtem. Jó érzés volt, és örülök, hogy a kemény munkánk a csapattal kezd beérni, és a számunkra eddig nehéznek tűnő helyszíneken is szép sikereket tudunk elérni. Ez nagyon jó jel a jövőre nézve.

– Ha azt mondom, hogy ez a pálya a kamionsport Monacója, mennyire állok távol a valóságtól?

– Zolder valóban egy igen nehéz és régimódi pálya, kevés és kicsi bukótérrel, szóval talán nem állsz távol a valóságtól. Veszélyes, technikás, kihívásokkal teli pálya.

– A következő verseny Jaramában lesz, ami az egyik kedvenc és legeredményesebb versenyhelyszíned. Nem tartasz attól, hogy lejteni fog a pálya a nagy riválisodnak, Albacetének?

– Ez is egy olyan dolog, amin nem tudok változtatni, szóval nem törődők ilyesmivel. Bár a pontelőny most náluk van, de azt hiszem mégis nekik van több izgulni valójuk. Ha az elmúlt versenyeket nézzük, sokszor nehéz helyzetben voltak a riválisaink ellenünk. És nem hazudok nagyot, ha azt mondom, hogy csak azért ilyen szoros a bajnokság, mert párszor problémába kerültem. Amit érzek, hogy a csapat, a versenyautó és én is nagyon jó formában vagyunk, és sorra jönnek a jobbnál jobb eredmények. Emiatt jó reményekkel, magabiztosan várom Jaramát és LeManst is. Egyre kell csak figyelni, hogy ezt a jó formát büntetések és hibák nélkül el kell vinni a kockás zászlóig.

– A záró futam is már igen közel, és közvetlenül a spanyol verseny után lesz egy héttel. Lesz emiatt valami különleges stratégiátok, esetleg eleve több pótalkatrésszel mentek?

– A csapat szállítójárműve egy valóságos mozgó műhely, így nem különösebb probléma technikai szempontból a két versenyhétvége. Inkább csak emberileg megterhelő a csapatnak, és a családoknak a szokásosnál hosszabb távollét, úgyhogy ezúton is köszönjük nekik a türelmet.

– A napokban felmerült, és október 21-én akár véglegesen is megerősítésre kerülhet, hogy 2015. szeptember 5-6 között a Hungaroringen ismét lesz kamionverseny. Mit gondolsz erről, illetve mivel már teszteltél is rajta, kell-e bármit is átalakítani a vonalvezetésen a kamionverseny miatt Mogyoródon?

– Valóban közel vagyunk ahhoz, hogy újra kamionverseny lehessen a Hungaroringen. Ez egy nagyon jó dolog lenne a csapatnak és a szurkolóknak. Őszintén azt gondolom, hogy egy igazán érdekes rendezvénnyel lenne gazdagabb a pálya. Mindenki nagyon szeretné, és a ring is maximálisan alkalmas minden szempontból. Szorítsunk, hogy a végleges naptárba is benne legyünk.

– Idén volt egy kis túraautós kalandozásod az ETCC-ben egy Alfa Romeoval. A motorsport szerető közönség szívesen látna akár a DTM-ben, WTCC-ben vagy a TC3-ban. Sőt, sokan akár Michelisz Norbert helyére kívánnak a Zengő csapatba. Van bármelyik szériának is realitása jelenleg?

– Igen, nagyon jó élmény volt részt venni azokon a versenyeken, és újra túraautózni, ráadásul az ETCC-ben. Szuper volt, és köszönöm mindenkinek, aki segített benne, hogy létrejöhessen. Természetesen szeretnék majd visszatérni a túraautózásba, ez biztos, de előbb szeretnék egy jó eredményt elérni a Kamion Európa Bajnokságon. Elvégre nagyon sokat dolgozott érte a csapat az elmúlt években, és közel is vagyunk a sikerhez. Ezen túl természetesen minden csak pénz, és támogatók kérdése, hogy hol fogok tudni szerepelni a jövőben, sajnos az autósport drága sport.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!