2021.01.22. 11:30
A szentgotthárdi Opel nem áll le
Nem veszélyezteti az alkatrészhiány miatti leállás az Opel szentgotthárdi gyárát. Ugyanakkor azt is megtudtuk, hogy a magyarországi üzemet is magában foglaló PSA konszern egy még nagyobb járműipari vállalatba olvadt be.
20200109 Szentgothárd fotó: Cseh Gábor, CSG, Vas Népe Opel Szentgothárd új PSA motor sorozatgyártásának ünnepélyes indítása.
Fotó: Cseh Gábor
Az utóbbi napokban felröppent a hír, hogy több hazai autógyártó cég is átmeneti leállásra kényszerül. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár beszállítói nehézségek miatt januárban mintegy tíz napra szünetelteti a termelést, a győri Audi Hungária pedig két héten keresztül csak egy műszakban folytatja a gyártást a globális alkatrészhiány miatt.
Kaszás Zoltán, az Opel Szentgotthárd sajtófőnöke érdeklődésünkre elmondta, hogy a gyárukban folyó motorgyártást az elektronikai alkatrészek hiánya nem érinti, ezért nem kell kényszerű leállásra számítani.
Amint arról korábban beszámoltunk, az Opel szentgotthárdi gyárában a pandémia kezdetekor, még 2020. március 23-án állt le a termelés, amely a szigorított egészségvédelmi előírások kidolgozásával és bevezetésével május 13-ától fokozatosan újraindult. A tavaszi leállást követően a gyár teljes kapacitással dolgozik három műszakban.
A szóvivő egyúttal megerősítette: az elmúlt napokban az olasz–amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia Groupe PSA autóipari konszern egyesülésével a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata jött létre. A továbbiakban Stellantis N.V. néven működő és 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari konszern 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat.
A konszernt a PSA korábbi vezérigazgatója, Carlos Tavares irányítja.
Kiemelt képünkön: A motorgyártást nem érinti az elektronikai alkatrészek hiánya