2023.08.28. 18:54
Álláshirdetés: tükrözni kell a céges kultúrát
A megfelelő álláshirdetés vonzza a jó jelöltet, viszont a rosszul megfogalmazott pont a jókat fogja elriasztani, így még nehezebb a kiválasztás – Kiss Ildikó ad tanácsot az egyik humánerőforrás-portál (HR-portál) blogjában.
Forrás: Shutterstock
Általában nem vezet célra egyszerűen lemásolni egy másik vállalat hasonló pozícióra vonatkozó álláshirdetését, mert alapvető elvárás, hogy egy álláshirdetés tükrözze a szervezet céljait és kultúráját is. Az egyik legnagyobb hiba szerinte, ha az álláshirdetés rossz nyelvezetet használ. Az sem jó, ha egy álláshirdetés nem tükrözi a vállalati kultúrát, mert akkor olyan jelölteket fogunk vele bevonzani, akik nem biztos, hogy illenek a vállalati miliőbe.
A feladatok hosszadalmas, részletes listája elriasztja a jelentkezőket. Koncentráljunk arra a legfontosabb 5-7 feladatra, amelynek elvégzésére a jelöltet keressük. Fontos, hogy az álláshirdetést a szervezet igényeihez igazítsuk: egy gyors tempójú startupcég jogászának más viselkedésre lesz szüksége, mint egy erősen szabályozott iparágban dolgozó vállalati jogásznak – egyebek mellett erre is felhívja a figyelmet a szakember.