2023.09.14. 09:00
Vas vármegyében már húsz oktatási intézmény csatlakozott a Boldogságóra programhoz
A Jobb Veled a Világ Alapítvány tíz éve indította el a Boldogságóra Programot óvodák és általános iskolák számára, amely egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát fejlesztő élménypedagógiai programot foglal magába. A 2023/2024-es tanévre vonatkozóan eddig országosan közel 1500, ebből Vasban 20 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz.
Forrás: Shutterstock
Létszámuk tovább növekedhet: szeptember 30-ig várják a jelentkezéseket a szakemberek.
A Jobb Veled a Világ által elindított Boldogságóra Program töretlenül népszerű a pedagógusok és a gyerekek körében. A 2023/2024-es tanévhez kapcsolódóan már közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz, amely nemcsak hazánkban népszerű, ugyanis az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt Írországban is jelen van már az alapítvány módszertana. A programba bekapcsolódó Vas vármegyei oktatási intézmények létszáma tovább növekedhet, ugyanis szeptember 30-ig várják a jelentkezéseket a szakemberek.
– A program kiváló kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk. A Boldogságórán elsajátított tudás segítheti a gyermekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben. A programunk célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges tényezők tanulmányozására és tudatosítására – nyilatkozta a Boldogságóra Programról Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled A Világ Alapítvány elnöke.
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Pozitív Pszichológia Laboratóriuma először 2016-ban tudományosan is mérte a program hatékonyságát. A kutatások is igazolták, hogy a boldogságórán elsajátítottak hatására a tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, és szignifikánsan jobb teljesítményt érnek el a divergens gondolkodást, az ötletgazdagságot és a gondolkodásbeli rugalmasságot vizsgáló tesztekben. A boldogságórákon célzottan történő képességfejlesztéseknek köszönhetően egyértelműen javul a tanulók empátiás képessége és szociális érzékenysége is. A Boldogságóra Programhoz csatlakozó vasi intézmények folyamatosan frissülő listája a www.boldogsagora.hu oldalon érhető el.