Idősek és fiatalok

2023.10.13. 17:45

Az időskor lehetőség - Az online és az offline világ találkozott az Életkorok játékán - fotók

Vajon a klasszikus térképen vagy az online felületen találni meg előbb az útvonalat - többek között erre is választ kaphattak az Életkorok játékának résztvevői pénteken az Agora Művelődési és Sportházban. Idősek és fiatalok, az online és az offline világ csapott össze - játékos formában, jó cél érdekében.

Cseh-Egyed Bernadett

Forrás: Szendi Péter

Az idősödés nem probléma, hanem lehetőség. Sok éve azon dolgozunk már, hogy ezt a lehetőséget kézzelfoghatóvá tegyük - mondta lapunknak Barta Balázs, a Pannon Gazdasági Hálózat (PBN) alkalmazott kutatás-fejlesztési és képzési központ ügyvezető igazgatója. Ennek érdekében komplex rehabilitációs képzés indult a Pécsi Tudományegyetemen, de együtt dolgoznak a Király akadémiával is, továbbá építettek egy intelligens idősotthon szobát, a termékfejlesztések érdekében pedig húsz időssel tartják folyamatosan a kapcsolatot. Ennek a sokéves munkának egy újabb állomása volt a pénteki program, amely több célt szolgált, az egyik az érzékenyítés volt. - Megmutatjuk a fiataloknak, milyen az idősek, és az időseknek, hogy milyen a mai fiatal “bőrébe bújni”, helyében lenni – fogalmazott Barta Balázs. 

Három turnusban mintegy kétszáz résztvevőt vártak pénteken az Agora Művelődési és Sportházba: a száz nagyszülő és száz unoka korú jelentkező tíz állomáson, játékos feladatokon mérhette össze tudását, ügyességét. Eljött, és előadásával megalapozta a hangulatot az Egészséges Nyugdíjasok Vegyeskara.  

- Nagyon izgalmas feladatok vannak, élvezem - mondta mosolyogva dr. Pintér-Burus Sándorné, aki a vármegyei nyugdíjas klub tagjaként értesült a lehetőségről. Míg beszélgettünk, éppen tableten keresztül próbált rendet rakni egy szobában. Mögötte fiatalok ablakot pucoltak - újságpapírral.  Egy állomással arrébb a részeg szemüveget és az “idősszimulátort” próbálhatták ki az érdeklődők. Utóbbi segítségével megtapasztalhatjuk, milyen beszűkült izmokkal mozogni, a hozzá tartozó kesztyű pedig az érzékelés, a szemüveg pedig a látás gyengülését mutatja meg alkalmi viselőjének. Egy asztalnál fiatalok gombot varrtak, míg az idősebb korosztály tagjai gumicukrot pakoltak egyik edényből a másikba evőpálca segítségével - a jó kedv és a kacagás mindkét oldalon garantált volt. Élvezte a játékokat Kupi János is, a VR szemüveg például egészen különleges élménnyel ajándékozta meg, de azt mondta: valamennyi állomáson kipróbálja magát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában