2023.10.13. 17:45
Az időskor lehetőség - Az online és az offline világ találkozott az Életkorok játékán - fotók
Vajon a klasszikus térképen vagy az online felületen találni meg előbb az útvonalat - többek között erre is választ kaphattak az Életkorok játékának résztvevői pénteken az Agora Művelődési és Sportházban. Idősek és fiatalok, az online és az offline világ csapott össze - játékos formában, jó cél érdekében.
Forrás: Szendi Péter
Az idősödés nem probléma, hanem lehetőség. Sok éve azon dolgozunk már, hogy ezt a lehetőséget kézzelfoghatóvá tegyük - mondta lapunknak Barta Balázs, a Pannon Gazdasági Hálózat (PBN) alkalmazott kutatás-fejlesztési és képzési központ ügyvezető igazgatója. Ennek érdekében komplex rehabilitációs képzés indult a Pécsi Tudományegyetemen, de együtt dolgoznak a Király akadémiával is, továbbá építettek egy intelligens idősotthon szobát, a termékfejlesztések érdekében pedig húsz időssel tartják folyamatosan a kapcsolatot. Ennek a sokéves munkának egy újabb állomása volt a pénteki program, amely több célt szolgált, az egyik az érzékenyítés volt. - Megmutatjuk a fiataloknak, milyen az idősek, és az időseknek, hogy milyen a mai fiatal “bőrébe bújni”, helyében lenni – fogalmazott Barta Balázs.
Három turnusban mintegy kétszáz résztvevőt vártak pénteken az Agora Művelődési és Sportházba: a száz nagyszülő és száz unoka korú jelentkező tíz állomáson, játékos feladatokon mérhette össze tudását, ügyességét. Eljött, és előadásával megalapozta a hangulatot az Egészséges Nyugdíjasok Vegyeskara.
Életkorok játéka Szombathelyen
Fotók: Szendi Péter- Nagyon izgalmas feladatok vannak, élvezem - mondta mosolyogva dr. Pintér-Burus Sándorné, aki a vármegyei nyugdíjas klub tagjaként értesült a lehetőségről. Míg beszélgettünk, éppen tableten keresztül próbált rendet rakni egy szobában. Mögötte fiatalok ablakot pucoltak - újságpapírral. Egy állomással arrébb a részeg szemüveget és az “idősszimulátort” próbálhatták ki az érdeklődők. Utóbbi segítségével megtapasztalhatjuk, milyen beszűkült izmokkal mozogni, a hozzá tartozó kesztyű pedig az érzékelés, a szemüveg pedig a látás gyengülését mutatja meg alkalmi viselőjének. Egy asztalnál fiatalok gombot varrtak, míg az idősebb korosztály tagjai gumicukrot pakoltak egyik edényből a másikba evőpálca segítségével - a jó kedv és a kacagás mindkét oldalon garantált volt. Élvezte a játékokat Kupi János is, a VR szemüveg például egészen különleges élménnyel ajándékozta meg, de azt mondta: valamennyi állomáson kipróbálja magát.