2024.01.01. 17:30
Közösséget épít családban és hivatásban - Hevér Mihályné matematika, fizika szakos tanár, 1986-tól tanít Sárváron
Hevér Mihályné matematika, fizika szakos tanár, 1986-tól tanít Sárváron. 2010-től igazgatója a sárvári Tinódi Sebestyén Gimnázium és Idegenforgalmi, Vendéglátói Szakképző Iskolának, 2020-tól a gimnáziumi és a szakképzési feladatok szétválasztása után a Sárvári Turisztikai Technikum igazgatójaként folytatja a vezetői munkát. Mindemellett segítő, szerető családanya.
Forrás: Benkő Sándor
Miért választotta a tanári pályát?
Szüleim pedagógusok voltak, nagyapám testvére 1960-tól 13 éven át, nyugdíjba vonulásáig volt igazgatója a németországi kastli magyar gimnáziumnak. Példaértékű számomra rendkívüli szervezőkészsége, ahogy a nemzetközi hírnévnek örvendő intézményt vezette, lehetőséget adva az emigrációba kényszerülő magyarok gyermekeinek arra, hogy anyanyelvükön tanuljanak. A pedagógusmesterség alkotó, kreatív, ötletgazdag tevékenységet igénylő hivatás. Szeretem a munkámat, a tanítás sok örömet és sikerélményt hozott számomra.
Intézményvezetőként mit tart fontosnak?
Hiszem, hogy a vezető legfontosabb feladata a munkatársak bevonása az intézmény közös kérdéseinek megválaszolásába, a problémák megoldásába. A tanárok és a diákok is az értelmes, közösen megfogalmazott célokért képesek és akarnak tevékenykedni. Tudatosan foglalkozom az iskolai közösségek esetében csapatépítéssel, változásmenedzseléssel. Tisztában vagyok azzal, hogy egy iskola vezetése küldetés, egész embert próbáló kihívás. Igyekszem megfelelni az elvárásoknak.
Ön szerint, mi a legfontosabb a nevelésben?
Mindenkinek a készségeinek megfelelő arányú kihívásra van szüksége. Segíteni kell tanítványainknál a megfelelő önismeret kialakulását, hogy rendszeresen használják erősségeiket. Ettől megnő az önbizalmuk, energikusabbak lesznek, jobban teljesítenek. Segítenünk kell beazonosítani erős oldalukat, erőforrásaikat, pozitív személyiségjegyeiket, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból és bátran valósítsák meg érdeklődésüknek megfelelően céljaikat, hogy boldogok, elégedettek lehessenek.
Úgy gondolom, hogy akkor igazán hiteles egy pedagógus személyiség, ha saját gyermekeinél is sikeresen alkalmazza nevelési elveit, segíti tehetségük kibontakozását, ha saját gyermekei, unokái nevelésével is példát tud mutatni a szülőtársaknak.
Büszke vagyok lányaimra. Judit a Budapesti Corvinus Egyetem gazdaságmatematikai elemző közgazdász szakán végzett. Első kislánya születése után, a Corvinuson folytatta tanulmányait az Általános és Kvantitatív Közgazdaságtan Doktori Iskolában. A doktori képzésben töltött évek alatt további két gyermeke született. Egyetemi tanulmányai során demonstrátorként, később pedig óraadóként oktatott éveken át az egyetemen. Többször publikált a Közgazdasági Szemlében és jelent meg cikke a Finance Research Letters folyóiratban is. Jelenleg a Magyar Nemzeti Bank kutatója. Fantasztikus teherbíró képességgel rendelkezik, nagyon ügyesen tudja összehangolni a nagycsaládos anyuka teendőit, a tudományos munkával.
Ágnes Walesben érettségizett, majd ösztöndíjasként nemzetközi politika és gazdaság szakon folytatott tanulmányokat az Amerikai Egyesült Államokban, Middleburyben. Egyetemistaként fél évig Párizsban járt a Sciences Pora, fél évig Buenos Airesben, az állami egyetemen tanult. Amikor lehetőségem volt rá, meglátogattam, életre szóló élmény volt részt venni Bostonban a Harvard Egyetem diplomaosztóján, ahol a mesterdiplomáját szerezte meg business szakon. Jelenleg New Yorkban él családjával, újszülött gyermekével van otthon, előtte a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadójaként dolgozott.
Julianna is örökölte a szülők matematika iránti érdeklődését, követte nővérei példáját, ő is közgazdaságtant tanult. Kiváló vezetői, szervezői készségekkel rendelkezik, a Soproni Egyetemen hallgatói képviselő volt az Egyetemi Tanácsban, szervezte diáktársai életét. Alapképzésben kitüntetéssel végzett gazdálkodási és menedzsment szakon, majd mesterképzésben vállalkozásfejlesztést tanult. Jelenleg Budapesten a British Petrolnál gyártásszervezőként dolgozik, még családalapítás előtt áll.
Milyen személyes, illetve szakmai célokat szeretne megvalósítani?
Egyéni személyes célom továbbra is úgy segíteni gyermekeim, unokáim boldogulását, hogy közben ne legyek terhükre. Szorgalmasan tanulok angolul, hogy tudjak beszélgetni az amerikai vőmmel, az új, távoli rokonokkal. Kedves emberek, megérdemlik. Emellett mindig ott és akkor szeretnék jelen lenni, ahol és amikor szükség van rám.
Szakmai célom, hogy nyugdíjba vonulásom előtt megalapozzam a Sárvári Turisztikai Technikum jövőjét, hogy továbbra is megbecsült, elismert tagja legyek a helyi közösségeknek.