2024.04.05. 11:30
Kampány: Milliókat költött a szombathelyi Agora az ingyenes városi lap reklámozására
Milliókat költött a szombathelyi önkormányzati cég, az Agora Savaria NKft. az ingyenes városi lap hirdetési kampányára - tudtuk meg közérdekű adatigénylésünk során.
A városi lapra több, mint 260 milliót költöttek 2020 óta
Fotó: Grafika: MW-grafika
Mint arról korábban írtunk: Szombathelyen 2024-ben csaknem 120 millió forintra rúghatnak a városi lap ráfordítási költségei: 2020 óta megháromszorozódhatott az újság nyomtatására, szállítására és terjesztésére fordított összeg. Miközben sokan a kátyúk miatt mérgelődnek, a hetilapra hulló városi közpénzeső ezzel még nem ért véget, bár 2020 óta így is meghaladja 260 millió forintot.
Milliók mentek el pár hét alatt óriáspakátokra, CitiLight-okra és egy társasház falán elhelyezett hirdetésre.
A reklámkampány részeként február 16. és 29. között 20 óriásplakáton és 16 CitiLight-felületen népszerűsítették az ingyenes hetilapot, majd március 1-jétől 31-éig 7 óriásplakáton és 13 CitiLight-on jelent meg a városi újság reklámja. Mindez nettó 2,3 millió forintba került – tudtuk meg közérdekű adatigénylésünk során.
Az egyik Thököly utcai társasház tűzfalára is felkerült a városi lap plakátja – az arra vonatkozó együttműködési szerződést szintén megkaptuk Horváth Zoltán ügyvezető igazgatótól. A megállapodás május 31-éig szól. Az időszakra vonatkozó bérleti díj 2 millió 574 ezer forint plusz áfa, egy reklám kreatív produkciós költsége 1 millió 358 ezer 800 forint plusz áfa, kreatív technikai költsége 270 ezer forint plusz áfa, összesen tehát nettó 4 millió 202 ezer 800 forintra rúg(ott) ez a reklám.
A szerződés alapján lakossági tájékoztató üzeneteket jelentetnek meg. Közpénzből márciusban az Agora azt közölte: a városi újság a „te lapod”, április elejétől pedig azt, hogy mindenki szombathelyi. Az „ütős” üzeneteket látva okkal vetődhet fel sokakban a kérdés: 4 millió forintból mennyi kátyút lehetett volna eltüntetni?