Szimpózium

2 órája

A segítségnyújtás is lehet szenvedély – fejlesztő konferenciát szervezett az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ

A segítségnyújtás is lehet szenvedély címmel rendezett szakmai szimpóziumra az óvodák, általános iskolák és középiskolák pedagógusait, munkatársait hívták. Néhány év kihagyás után újból fejlesztő konferenciát szervezett az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ.

Tóth Katalin

Az intézmény kiemelt fontossággal kezeli a pedagógusok szakszerű támogatását, a minél korszerűbb ismeretekkel történő ellátását. Az ELTE SEK Forrásközpontjának konferenciatermében az előadások fókuszában ezúttal az elmúlt években még fontosabbá vált jelenségek, problémák – a mentális problémák felismerése, az intézményi integráció lehetőségei, jó gyakorlatai, a beszédhibák kezelése, a kognitív fejlődészavarokkal küzdő gyerekek támogatása, a "rossz" gyerekek kezelése és a tanórai fegyelem megtartása – álltak.

Konferenciát szervezett az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ konferencia
Konferenciát szervezett az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ
Fotó: Unger Tamás

Kispálné Dr. Horváth Mária PhD, az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ igazgatója és Lenkai Nóra, az ELTE Savaria Egyetemi Központ rektori biztosa üdvözlő szavai után a konferencia kezdeményezője, levezető elnöke, Bíró Zoltán, tanító, tanulásban akadályozottak-autizmus szakos gyógypedagógus, köznevelési szakértő, pedagógiai előadó köszöntötte a megjelenteket. 

A konferenciát Boros Anita és Fixl-Péterfi Eszter tanácsadó szakpszichológusok előadása nyitotta Mentális problémák iskoláskorban – a pszichológiai támogatás szükségessége címmel.

A különleges bánásmódot igénylő tanulók sikeres integrációjáról Molnár Krisztina tanító, szaktanácsadó, a vépi Hatos Ferenc Általános Iskola és AMI igazgatója beszélt igazgatói szemmel. Tancsics Anett, logopédus, szurdopedagógus, egyetemi oktató az alfa generáció súlyos beszédproblémás gyerekeiről szólt. A kognitív fejlődészavarok támogatása az integrált oktatásban, különös tekintettel az ADHD és autizmus spektrumzavar területeire témát Bíró Zoltán elemezte. A „rossz” gyerekek kezelését, a tanórai fegyelem megtartásának apró lehetőségeit Pusztai Krisztina tanító, fejlesztőpedagógus, szaktanácsadó, egyetemi oktató mutatta be kollégáinak. A programon lehetőség adódott konzultációra, kötetlen eszmecserére is. A részletekkel később jövünk. 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában